• Anonym (Hej)

Jobb röda dag

Hej kan någon som är bra på regler svara.
    Jag jobbar inom handels och enligt mitt schema jobbar jag till kl 21 imorgon. Det är en röd dag och vi stänger tidigare alltså kl 19. De har glömt att ändra i mitt schema så det står att jag jobbar till 21.
    Min chef kom tydligen på detta idag och frågade om jag kunde komma in tidigare på dagen för att få mina timmar eller om han bara skulle ta bort de sista timmarna så jag inte får betalt för dessa
    Ja jobbar bara 5h denna dag i vanliga fall men eftersom det är röd dag blir det 10h. 
    Borde de bara betala mig mina timmar jag har i vanliga fall plus OB eller måste jag verkligen komma in tidigare för att få ihop timmarna?  Jag går på schema och jobbar alltid samma tider.. de har alltså glömt ändra i mitt schema och kom på detta idag.

• Svar på tråden Jobb röda dag
  • Anonym (m)

Tror inte du kan få betalt för timmar du inte jobbat.
    Antingen blir det att du får tidigarelägga timmar, eller så jobba kortare dag tror jag nog.

• Anonym (Hej)
    Anonym (m) skrev 2025-04-20 21:44:09 följande:

Tror inte du kan få betalt för timmar du inte jobbat.
    Antingen blir det att du får tidigarelägga timmar, eller så jobba kortare dag tror jag nog.

Okej..tack. De är ju mina fasta timmar och ska de ta bort timmar tänkte jag att det måste fixas innan inte dagen innan passet. Känns inte helt enligt reglerna..men kanske är så..
  • Anonym (Mmm)

Fast du visste väl att ni stänger tidigare på röda dagar?

• Anonym (e)

Nja, schemaändringar ska meddelas två veckor innan. Rätt säker på att du har rätt till betalning, var dock ett tag sedan jag var inom handels. Hade kommit två h innan men så orkar jag inte bråka.

Svar på tråden Jobb röda dag