• S89

Byta tilldelad förlossningsplats

Hej!
    På jakt efter tips och erfarenheter; jag ska flytta från centrala Stockholm till en förort en bra bit norr om stan. Jag visste detta när jag rangordnade önskemål om förlossningsklinik. Nu blev jag tilldelad mitt sjättehandsval (av sju möjliga) som ligger långt söderut, och från noll stress kring förlossning är jag nu superstressad. Om tilldelningen består har jag 1,5 i taxi till förlossningen, när jag väl fått hundvakt på plats och taxin väl tagit sig ut. Kommer passera samtliga fem kliniker som jag rankade högre, känns helt orimligt. Ska prata med BM så snart som möjligt, men undrar om någon fått ny tilldelning efter flytt? Eller vars bm kunnat ändra? Tack! :)

• Svar på tråden Byta tilldelad förlossningsplats
  • Anonym (qwerty)

Klart du kan ansöka om byte om du flyttat, du har ju både norrtälje och ds att söka till isf

• Anonym (Norrland)

Var glad att du inte bor i Norrland och har 35 mil till förlossningen för att närmsta lägger ner...

Men för att vara lite mer schyss. 

1. Andas
    2. Prata med BM och berätta att du flyttat. 

Det hjälper inte varken dig eller bebis att du stressar upp för detta just nu. 

Ta det i veckan med BM. 

• S89

Tack för svar :) jo jag är väldigt glad för det, men allt är ju relativt. Är också fullt införstådd med att man kan stå där på dagen och det är fullt överallt, men man vill ju ändå att planen ska vara att föda så nära som möjligt. Ska ringa bm i veckan, och helt rät - andas djupt och inte stressa upp mig :)

Svar på tråden Byta tilldelad förlossningsplats