• Anonym (David)

Börjat tappa livslusten

Jag har börjat tappa livslusten. Detta beror till stor del på ensamhet och brist på mening med livet. Jag har aldrig haft en partner och jag har börjat inse att tåget för en första flickvän har gått. Jag har varken utseendet och på det har jag lite aspergerdrag som gör att jag inte kan charma omkull er kvinnor direkt.

Att vara ensam hela tiden tär på psyket och jag har börjat tvivla på om jag orkar mer. Hur ska man leva vidare egentligen?

• Svar på tråden Börjat tappa livslusten
  • Lynx123

Jobbigt! Vad har du för intressen? Det finns ju många grupper, kurser och föreningar där man kan träffa likasinnade - inte nödvändigtvis för kärlekspartners men vänner. Det sociala är viktigt för många och det kanske skulle passa dig att vara mer aktiv?

• Jeanette2003

Börja träna. Ta tag i ditt liv. Jag kan garantera dig att det osexigaste som finns är män som gnäller och tycker synd om sig själva.

Om du börjar träna kommer det per automatik att få dig att må bättre. Män tenderar också att få högre självförtroende då de tränar, och det kan bara leda till bra saker.

• Anonym (David)
    Lynx123 skrev 2025-04-18 09:49:33 följande:

Jobbigt! Vad har du för intressen? Det finns ju många grupper, kurser och föreningar där man kan träffa likasinnade - inte nödvändigtvis för kärlekspartners men vänner. Det sociala är viktigt för många och det kanske skulle passa dig att vara mer aktiv?

Jag går mycket och tittar på sport. Sedan volontärarbetar jag lite oregelbundet när jag är intresserad utav något.
    Jeanette2003 skrev 2025-04-18 09:50:29 följande:

Börja träna. Ta tag i ditt liv. Jag kan garantera dig att det osexigaste som finns är män som gnäller och tycker synd om sig själva.

Om du börjar träna kommer det per automatik att få dig att må bättre. Män tenderar också att få högre självförtroende då de tränar, och det kan bara leda till bra saker.

Jag tränade tidigare, men tappade motivationen när livet är som det är. Jag mådde inte så mycket bättre när jag tränade faktiskt.

Jag tycker inte synd om mig själv, men jag har tyvärr dom förutsättningar jag har.
Svar på tråden Börjat tappa livslusten