• Anonym (Hur reagerar kvinnor?)

Tycker ni kvinnor att seriösa män som vågar berätta för er att de är kära i er är modiga? Hur reagerar ni när män gör det och ni inte är intresserade?

Tycker ni kvinnor att seriösa män som vågar berätta för er att de är kära i er är modiga? Hur reagerar ni när män gör det och ni inte är intresserade?

Hur reagerar ni om en seriös man berättar det för er, har svårt att säga det och får kämpa länge för att få fram orden? Hur reagerar ni om de verkar vara enormt blyga och nervösa när de ska berätta det för er?

Vad brukar ni säga till dem om ni inte är intresserade av dem efter att de, trots sin blygsel och nervositet, har tagit modet till sig och berättat för er att de faktiskt är kära i er?

Tycker ni att det är gulligt av dem att berätta det för er, även om ni inte känner likadant?

Hur reagerar ni om ni inte är intresserade, har sagt det till dem och de då börjar gråta?

• Svar på tråden Tycker ni kvinnor att seriösa män som vågar berätta för er att de är kära i er är modiga? Hur reagerar ni när män gör det och ni inte är intresserade?
  • burleskburkläsk
    Anonym (Hur reagerar kvinnor?) skrev 2025-04-15 23:26:55 följande:

Hur reagerar ni om ni inte är intresserade, har sagt det till dem och de då börjar gråta?

Är man men har bara en liten input.

Om personen börjar gråta är helt dennes problem/bekymmer osv.
    Inget som skall ligga till kvinnans ansvar på nåt vis...

Nej, givetvis så är det inte kvinnans ansvar. Jag bara undrade hur kvinnor reagerar i den situationen, exempelvis vad de säger till männen då?

• burleskburkläsk
    Anonym (Hur reagerar kvinnor?) skrev 2025-04-15 23:39:08 följande:

Nej, givetvis så är det inte kvinnans ansvar. Jag bara undrade hur kvinnor reagerar i den situationen, exempelvis vad de säger till männen då?

Säg som det är, var ärlig, säg det nu, inte i morgon, rama inte in det.

Nu är jag som sagt man och säger hur jag vill ha det.

Tack
  • Anonym (beror ju på)

Det beror ju på. Hur känner jag denna man? Hur länge har jag känt honom? I vilka sammanhang och hur ofta träffar jag denna man? Hur väl känner jag honom? Osv.

Jag har en gång varit med om att en man inbillade sig att vi var väldigt nära varann. en uppfattning jag inte alls delade. Han talade om för mig hur kär han var i mig och jag blev väldigt obekväm då jag, som sagt, inte ansåg mig känna honom och inte ansåg att han ens hade tillräkligt på fötterna för att kunna älska mig. Han berättade detta också inför flera av mina faktiska vänner. Han blev väldigt arg när jag inte kunde svara på den bekännelsen och orerade också om hur modig han var som berättade och började kalla mig okvädesord. När jag mycket bestämt sa åt honom att lägga av och att han inte hade fog för att vara kär i mig så började han grina och orera om hur mycket han älskade mig, och började hyperventiler och ha sig. Slutade med att jag och mina vänner fick ringa ambulans, vilket han tog som att jag älskade honom. Han stalkade mig i två år efter detta och gjorde väldigt obehagliga saker, gjorde inbrott mm. 

Så, ja.

• burleskburkläsk
    Anonym (beror ju på) skrev 2025-04-16 00:06:41 följande:

Det beror ju på. Hur känner jag denna man? Hur länge har jag känt honom? I vilka sammanhang och hur ofta träffar jag denna man? Hur väl känner jag honom? Osv.

Jag har en gång varit med om att en man inbillade sig att vi var väldigt nära varann. en uppfattning jag inte alls delade. Han talade om för mig hur kär han var i mig och jag blev väldigt obekväm då jag, som sagt, inte ansåg mig känna honom och inte ansåg att han ens hade tillräkligt på fötterna för att kunna älska mig. Han berättade detta också inför flera av mina faktiska vänner. Han blev väldigt arg när jag inte kunde svara på den bekännelsen och orerade också om hur modig han var som berättade och började kalla mig okvädesord. När jag mycket bestämt sa åt honom att lägga av och att han inte hade fog för att vara kär i mig så började han grina och orera om hur mycket han älskade mig, och började hyperventiler och ha sig. Slutade med att jag och mina vänner fick ringa ambulans, vilket han tog som att jag älskade honom. Han stalkade mig i två år efter detta och gjorde väldigt obehagliga saker, gjorde inbrott mm. 

Så, ja.

Oh my liviving God, det där var otrevligt på många vis...att han kopplade att du ringde ambulans som kärleksförklaring...ja det var en snäll handling men hur??? 🙈
  • Anonym (J)

De gånger det hänt mig har jag blivit arg.

Hur sjutton har denna människa fått för sig att vi har en sådan relation så att det är ok att säga detta? Inbillar han sig verkligen att han har en chans? Har varit väldigt obehagligt, absolut motsats till gulligt. Hade någon gråtit hade jag blivit ännu argare, lägg inte dina problem på mig!

Har sagt något neutralt ungefär som att det var ju synd. I ett fall snackade min pojkvän med mannen, en annan gång hjälpte en killkompis mig och pratade med (den gifte!!) mannen. Usch! 

• Anonym (J)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-16 00:13:00 följande:
    Oh my liviving God, det där var otrevligt på många vis...att han kopplade att du ringde ambulans som kärleksförklaring...ja det var en snäll handling men hur??? 🙈
    Ja ambulans, det hände också en gång att jag först ringde en killkompis som kom över, för mannen skulle ta livet av sig. Sen ringde vi ambulans, men killen slutade faktiskt att förfölja mig efter det, skaffade flickvän och gifte sig kort därefter, och fick barn. 
  • Anonym (Kvinna...)

Gulligt är det absolut inte! 
    Jag har känt det som obehagligt, jobbigt, pinsamt (mest för honom men även hela situationen) och undrat vad mannen har för fel i sina sociala relationer som inte förstårhur fel det är? En normal "störd" människa yttrar inte sånt om denne inte är ganska övertygad om att det är besvarat. Kan lite hålla med ovanstående, jag har också blivit arg eller i alla fall irriterad.  Börjar personen att gråta skulle jag mest tänka "men skärp dig för i h-vete".
    Nej, det är inget jag skulle rekommendera någon att göra.

Anonym (beror ju på) skrev 2025-04-16 00:06:41 följande:

Så, ja.

Jag menade om det är en seriös man som exempelvis inte är en stalker och du har någon form av koppling till honom (exempelvis en man som är din arbetskamrat, granne eller klasskamrat inom vuxenutbildning) och du träffar honom, pratar med den personen i princip varje dag och har gjort det under en lång tid.
  • Anonym (J)
    Anonym (Hur reagerar kvinnor?) skrev 2025-04-16 00:28:31 följande:
    Jag menade om det är en seriös man som exempelvis inte är en stalker och du har någon form av koppling till honom (exempelvis en man som är din arbetskamrat, granne eller klasskamrat inom vuxenutbildning) och du träffar honom, pratar med den personen i princip varje dag och har gjort det under en lång tid.
    I mitt fall var det kollegor två gånger, seriösa män, inga stalkers. Ändrar inte mitt svar, obehagligt!!
Svar på tråden Tycker ni kvinnor att seriösa män som vågar berätta för er att de är kära i er är modiga? Hur reagerar ni när män gör det och ni inte är intresserade?