Ramlade och slog i läppen/kinden
Hej!
Behöver skriva av mig samt kanske få höra nån annan som varit med om samma. Är mycket orolig och stressad just nu efter att min dotter som är snart 8 år , ramlade hemma och slog sig illa på kinden samt så sprack läppen. Hon ramlade rakt ner på marken efter att hon o hennes kompis jagade varandra. Hon halkade på något sätt. När jag lyfte henne så såg jag massa blod från läppen och liten blåtira på kinden. Torkade av fort och hon lugnade ner sig. Efter ca 30 min ville hon sova sa hon. Jag kontaktade 1177 som sa att hon förmodligen är i chock o kroppen behöver vila. Efter ca 1,5 timme spydde hon och vi åkte in med henne. På akuten sa de mild hjärnskakning och vi blev kvar i 2 timmar för observation. Hon åt o drack lite där, spydde ej mer.
Hemma åt hon mat och kräktes ännu en gång. Jag fick panik och kontaktade akuten, de sa att det kan bli så att hon kräks nån mer gång. Det har ej kommit nått mer sedan 15:45 idag och hon har vilat, pratar som vanligt men är trött. Nu sover hon för natten och mina tårar bara rinner. Jag har katastroftankar och tänker det värsta. Läst en del på nätet om allt möjligt och är så uppjagad. Aldrig varit med om sånt. Hon är en lugn flicka så första gången är detta gällande hjärnskakning.
Någon vars barn ramlar illa och fått hjärnblödning men sedan återhämtat sig? Jag kanske behöver bara läsa något bra med och inte det värsta.
Förlåt för långt inlägg.