• 123anonym1

Hur starka ska sträcken vara?

Är väldig tidigt( bara 4+0 veckor) men fått positivt på många clearblue. Fick missfall i december,därav så orolig. Men tagit 3 billigare test 3 dagar i sträck för att se att det blir starkare men är inte säker att det gör det. Vad tycker ni? ska jag vara orolig?

• Svar på tråden Hur starka ska sträcken vara?
  • Anonym (t)

Var inte orolig. Testa om några dagar igen. Jag höll på att testa och testen kunde variera i styrka mellan dagarna och ändå kom världens finaste bebis ❤️

• Anonym (C)

Tycker att du borde vänta några dagar och testa igen. Det kan vara mycket som påverkar styrkan i början, som hur mycket du har druckit och hur länge du hållit dig

• Anonym ((K))

Hade precis som dig i början, strecken såg likadana ut i flera dagar (billiga test från gravkollen), blev otroligt orolig och bombsäker på att det var ett mf. När jag sedan var på vul fick jag se ett hjärta slå men flyttades tillbaka 6 dagar, så du kanske är tidigare än du tror? Läst att andra skrivit att billiga tester inte är att lita på då vissa aldrig får starka streck på dom men ändå frisk grav. Så länge du inte blöder så skulle jag inte vart orolig! 

• 123anonym1

Tack så mycket för svar! Fick redan positivt test på måndag å söndag! Alltså 5-6 dagar före mens så tror dock inte jag är tidigare. hoppas denna graviditet går bra! Ska testa igen om några dagar.

• Anonym (C)
    123anonym1 skrev 2025-04-11 14:16:30 följande:

Tack så mycket för svar! Fick redan positivt test på måndag å söndag! Alltså 5-6 dagar före mens så tror dock inte jag är tidigare. hoppas denna graviditet går bra! Ska testa igen om några dagar.

Håller tummarna för dig! Lycka till och uppdatera gärna hur det går
Svar på tråden Hur starka ska sträcken vara?