• Anonym (Oja)

Ändrat sig gällande hjälp med betalning

J och L har är särbo och har varit tillsammans i runt två år. J behöver flytta, men har inte råd. I början av förhållandet sa L att hen självklart hjälper till att betala för flytten (flyttfirma och städ). Nu när J hittat något och vill flytta har L tagit tagit tillbaka löftet och vill inte längre bistå med pengarna.

Hur hade du reagerat i Js sits?

• Svar på tråden Ändrat sig gällande hjälp med betalning
  • Virriga Vera

Jag hade accepterat det eftersom saker kan hända och förutsättningar ändras.Lite besviken hade jag nog blivit,men det är ju vad det är.

• Anonym (H)

Beror på anledningen.
    L har rätt att ändra sig oavsett , men jag skulle bli mindre ledsen om hens ekonomi ändrades jämfört med att han hade ingen lust att hjälpa till.

• Anonym (H)
    Anonym (H) skrev 2025-04-08 21:12:00 följande:

Beror på anledningen.
    L har rätt att ändra sig oavsett , men jag skulle bli mindre ledsen om hens ekonomi ändrades jämfört med att han hade ingen lust att hjälpa till.

Hen
  • Anonym (E)

Det var ju snällt att erbjuda hjälp men det är inget man kan räkna med 2 år senare, besviken får man ju bli men jag har flyttat 7 gånger, aldrig anlitat flyttfirma och jag har städat själv, har man inte råd så får man ju lösa den biten själv liksom

• Anonym (Oja)
    Anonym (E) skrev 2025-04-08 21:23:18 följande:

Det var ju snällt att erbjuda hjälp men det är inget man kan räkna med 2 år senare, besviken får man ju bli men jag har flyttat 7 gånger, aldrig anlitat flyttfirma och jag har städat själv, har man inte råd så får man ju lösa den biten själv liksom

Svårt att göra det själv när man inte har körkort eller vänner som kan/vill hjälpa dock.
  • Anonym (Jo)
    Virriga Vera skrev 2025-04-08 21:05:06 följande:

Jag hade accepterat det eftersom saker kan hända och förutsättningar ändras.Lite besviken hade jag nog blivit,men det är ju vad det är.

Håller med
  • Anonym (E)
    Anonym (Oja) skrev 2025-04-08 21:32:13 följande:
    Svårt att göra det själv när man inte har körkort eller vänner som kan/vill hjälpa dock.
    Det är fortfarande ditt eget problem och inget du kan räkna med att andra ska betala för, om man vet att man ska flytta så kanske man kan lägga undan lite pengar för transporten, städningen får man helt enkel ta själv. Jag är fullt medveten om att pengar kommer och går, jag har själv suttit i skiten så att säga men det har gått 2 år, man får byta ner sig efter sina tillgångar. Min svärfar lovade mig och min sambo en tvättmaskin när vi flyttade och den har jag inte sett röken av, inte sitter jag och gnäller 3 år senare, om ni dessutom var nya i förhållandet så kanske det var något hen bara sa.... trist men ta ansvar för ditt eget liv
  • Anonym (Oja)
    Anonym (E) skrev 2025-04-08 21:57:38 följande:
    Det är fortfarande ditt eget problem och inget du kan räkna med att andra ska betala för, om man vet att man ska flytta så kanske man kan lägga undan lite pengar för transporten, städningen får man helt enkel ta själv. Jag är fullt medveten om att pengar kommer och går, jag har själv suttit i skiten så att säga men det har gått 2 år, man får byta ner sig efter sina tillgångar. Min svärfar lovade mig och min sambo en tvättmaskin när vi flyttade och den har jag inte sett röken av, inte sitter jag och gnäller 3 år senare, om ni dessutom var nya i förhållandet så kanske det var något hen bara sa.... trist men ta ansvar för ditt eget liv
    Nej, det är hens problem, inte mitt. Hen lever på knappt över existensminimum, så finns inga pengar att lägga undan. Nya lägenheten ligger i samma prisklass som nuvarande, men att flytta ökar chansen till att kunna byta jobb.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Oja) skrev 2025-04-08 21:32:13 följande:
    Är det? Jag har varken bil, körkort eller vänner som kan hjälpa mig med någonting.  Ändå har jag flyttat 3 ggr de senaste 3 åren.
  • Anonym (Cuz)

Tror du svaren blir annorlunda här mot i dina andra trådar?

Svar på tråden Ändrat sig gällande hjälp med betalning