Min syster beter sig som ett barn - föräldrar passar upp
Min syster är runt 40. Det är jag också.
Hon bor hemma fast hon har en egen lägenhet.
Detta har pågått i ca 10 år. Hon har haft problem med psykisk ohälsa i många år, flyttade för att plugga men flyttade kort efter det hem igen och beter sig som ett barn. Och mina föräldrar bara spelar med.
Varje gång jag och min partner ska komma med våra barn så blir hon plötsligt "jättedålig" psykiskt. Varje gång föräldrarna ska passa något av våra barn så mår hon dåligt. Varje gång det ska komma gäster till mina föräldrar ska hon vara med och mår dåligt. Hon beter sig som en barnunge som "mår dåligt" så fort som något inte handlar om henne.
Hon har en egen lägenhet, men där är hon aldrig utan mamma som åker dit och bor med henne i några dagar, sedan är hon hemma hos föräldrarna igen.
Jag är väldigt oroad för vad som kommer att hända med henne och med oss andra i familjen när mina föräldrar dör eller blir så dåliga att de inte orkar ta hand om henne, skjutsa henne till läkare och sin lägenhet eller vad det nu kan vara. Det känns som de bränner ut sig på att passa upp på en vuxen människa. Tar man upp detta med dem så blir de väldigt defensiva och arga. Varken jag eller mina andra syskon vill eller kan passa upp på henne 24/7 den dagen våra föräldrar inte finns mer.
Vad ska jag göra?