Klarar inte mina sista ämnen i gymnasiet
Det måste vara något fel på mig. Jag förstår det inte riktigt då jag är skärpt i vanliga fall. Men när det kommer till skolbänken så är jag tydligen helt värdelös.
Har tagit 4 körkort, klarat alla teorierna och uppkörningarna på första försöken.
Men jag klarar inte ämnen som religion och filosofi.
Jag skriver stora arbeten, men man har nu tagit bort frågeställningarna som jag svarade på och skriver korta meningar om vad uppgifterna handlar om rent generellt. Jag måste vara dum i huvudet som inte klarar av att svara på de första frågorna ens.
Jag vill så gärna bli klar med gymnasiet då jag vill studera högre, men jag ger snart upp. Mår seriöst dåligt av det här.
Sitter i flera dagar med en uppgift som dom sedan inte ens anser att jag får ett E på. Skriver över 7 sidor och kortar därefter ner till ungefärlig rätt antal sidor som brukar vara ca 3. Men jag måste gör om, om och om igen i varje uppgift.
Jag har utbildning är skärpt inom säkerhetsutbildningar, kan rädda liv om så behövs också. Har inte höga betyg sedan tidigare p ga en trasig uppväxt, men har VG i Naturkunskap, Engelska 6 och något mer. Men jag får E eller F i svenskan, samhälle, religion och filosofi.
Jag gillar matte och tycker att det är kul. Jag förstår mycket men samtidigt ingenting tydligen. Jag ger upp snart. Är snart 40 år gammal och verkligen kämpar på men jag är oduglig enligt svenska skolsystemet.
Jag fick MVG i Pneumatik på slutprovet (något som de flesta har svårt för).
Men jag klarar inte enkla ämnen ens.
Jag fattar ingenting längre. Känner mig så ledsen.