• Anonym (Anna)

Min partner har inte bjudit mig.

Hej! 
    Lägger tråden i Känsliga rummet då jag vill vara anonym. 
    Jag och min partner har träffats i ca ett år, vi bor inte ihop. Han fyller år om några veckor och ska då ha en fest för sina vänner och bekanta. Saken är den att jag är inte bjuden. Han har nämnt festen för mig men ingenting om att jag är bjuden. Jag har tänkt att inbjudan kommer väl men nu börjar festen närma sig och jag har inte hört någonting. Av en slump såg jag att han gjort ett evenemang på Facebook där han bjudit in folk, jag har inte fått någon inbjudan där heller. 
    Ska jag ta upp detta med honom och vad ska jag säga? Har han glömt att bjuda sin partner eller vill han inte att jag ska komma?
    Vi är båda i 40-års åldern och har barn från tidigare förhållanden. 

• Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.
  • Anonym (fråga)

Fråga utan att anklaga. Han kanske helt enkelt förutsätter att du ska vara där, så att bjuda dig är onödigt, du ska ju själklart vara där.

• Anonym (M)

Konstigt, han kanske tar för givet att du ska vara med. 

Har du träffat hans vänner? 

Fråga honom om ni ska åka till festen tillsammans eller något annat, så du visar att du tycker det är självklart att du ska vara med. 

• Anonym (J)

Han är nog inte seriös 

• Anonym (J)

Har du träffat hans vänner och andra nära? Menar ett år är lång tid, har du inte hunnit träffa den än så är han verkligen inte seriös med dig. Dumpa isåfall. 

• Anonym (Anna)

Jag har träffat en del av hans vänner och vi är ett par offentligt eller hur man ska uttrycka sig.
    Skulle jag fråga honom om varför jag inte är bjuden så skulle han garanterat säga att jag får komma. Men jag vill ju liksom inte att inbjudan ska vara påtvingad, jag vill ju att den ska komma från honom! Är ingen person som bjuder in mig själv. Jag tycker bara det är konstigt att man inte vill bjuda med den man har ett förhållande med. 

• Anonym (Sofia)

Han kanske förutsätter att du liksom är en del av arrangemanget? Att ni är värdpar tillsammans? 
    Du kan ju fråga tex "Vad gäller för festen? Vad ska jag ha på mig? Tänker du att vi fixar xxx tillsammans?"

• Dexter dot com

Fråga om han har några önskemål om hur han vill bli firad av dig. Antingen kommer han ju med en önskan som inte har med hans fest att göra och då vet du ju att han inte räknar med att du kommer eller så säger han att det räcker med att du firar honom på festen dvs han räknar med att du kommer.

• Anonym (J)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-07 19:06:38 följande:

Jag har träffat en del av hans vänner och vi är ett par offentligt eller hur man ska uttrycka sig.
    Skulle jag fråga honom om varför jag inte är bjuden så skulle han garanterat säga att jag får komma. Men jag vill ju liksom inte att inbjudan ska vara påtvingad, jag vill ju att den ska komma från honom! Är ingen person som bjuder in mig själv. Jag tycker bara det är konstigt att man inte vill bjuda med den man har ett förhållande med. 

Jaha, jag tänkte väl det. 

Då är ju frågan varför du inte blivit tillfrågad om att följa med den här gången. Märkligt? Kan det vara så att han tänkt att du ska få följa med, fast inte sagt något? 

Kan du komma på något att säga som lirkar fram ett svar/antydande på vad som gäller? 

• blomman 2

Verkar väldigt konstigt!
    Om han han inte alls har involverat dig i sina planer eller bett om några synpunkter inför festen så känns det som att han håller dig utanför och man kan ju undra varför?!!

Hur mycket ses ni?
    Har ni pratat om vilken status ni har på erat förhållande dvs att det är NI?

Jag hade frågat om JAG är inräknad, att det känns mycket oklart.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.