Min pappa är kär i en i min ålder
Hej! vill gärna höra lite kloka ord om detta.
Jag är 40 år och min pappa är 68. Jag har även en bror som är 42. Vår pappa har varit ihop med vår mamma i typ 40 år någonting och de har väl alltid haft det hyfsat ihop vad vi har förstått, pappa har alltid varit en ?kvinnotjusare? och är en riktig charmör men säger alltid att han har den vackraste av kvinnor och att hon är det bästa han har. De har ett stort kontaktnät och har företag ihop, bor på liten ort där alla känner alla och de är liksom ett par som alltid varit tillsammans och stöttat andra i byn.
Men nu vacklar det rejält då han har berättat för mig att han är hopplöst kär och förälskad i en annan kvinna sedan två år tillbaka. Detta är ingen ny kvinna för oss, vi känner henne också sedan tidigar. Problemet är att hon är 30 år yngre än honom och alltså i våran ålder. Samtidigt som jag önskar att han mår bra så känns det konstigt, ska hon vara med på släktmiddagar och umgås med våra barn liksom? Det är många tankar som snurrar men kanske framförallt för pappa som inte vet varken ut eller in. Han vet helt enkelt inte om han ska satsa eller stanna utan verkar vilja höra våra åsikter först på nåt vis. Jag vet bara inte hur jag ska ställa mig till detta. Kvinnan är seriös och ingen ?golddigger?, hon har nog snarare mer pengar än honom. Hon är snäll också, men just åldern, jösses. Och så mamma som inte verkar veta vidden av allting ännu, hon verkar tro att det är någon liten förälskelse bara.