• Anonym (:()

Min Chef har en affär med min kollega

Hejsan!

Jag har precis börjat på ett jobb där jag är provanställd... 

Den senaste tiden så har jag märkt att min chef och min kollega har ingått i en affär när båda har sambos, jag har frågat min andra kollega som jag är väldigt nära..

Vi kan kalla henne L.    L har sagt att det är flera som har märkt,

Jag vet inte riktigt vad vi kan göra, jag vill inte riskera mitt jobb men tycker detta är så fel.

• Svar på tråden Min Chef har en affär med min kollega
  • Tecum

Du ska inte göra någonting, det är deras sak och du känner ingen av dem eller deras respektive närmare.

• Anonym (Måns)

Att det stör dig är ditt problem. Varför riskera jobbet för något du inte kan påverka?

• Anonym

skriv ett anonymt mejl till deras respektive

• Anonym (Sven)

Vaddå vet inte vad ni kan göra? Ni ska väl inte göra någonting alls? Ja, du kan tycka att det är fel, men det finns mycket man tycker är fel som man inte ska blanda sig i mer än att konstatera att det är fel. De gör inget olagligt så du har ju inget med detta att göra

• Anonym (Dette)
    Anonym (:() skrev 2025-04-06 20:55:56 följande:
    Min Chef har en affär med min kollega

Hejsan!

Jag har precis börjat på ett jobb där jag är provanställd... 

Den senaste tiden så har jag märkt att min chef och min kollega har ingått i en affär när båda har sambos, jag har frågat min andra kollega som jag är väldigt nära..

Vi kan kalla henne L.    L har sagt att det är flera som har märkt,

Jag vet inte riktigt vad vi kan göra, jag vill inte riskera mitt jobb men tycker detta är så fel.

Det klart att det kan kännas obehagligt när man tänker på deras sambos. Men det är deras liv, vi kan inte bestämma över andra.

Det vore en annan sak om du var vän med någon av deras sambos.

Vi vet så lite om andras liv.

Annorlunda skulle det vara om det handlade om olagligheter som hot och misshandel, men det gör det ju inte.
  • EnAnonumius
    Anonym (:() skrev 2025-04-06 20:55:56 följande:

Själv avskyr jag all form av bedrägeri, otrohet är en form av bedrägeri.

Oavsett om du riskera jobb eller inte. Så är det faktiskt inte din sak att "lägga dig i", oavsett hur fel du tycker det är.

Dessutom så har du inte alla fakta heller. Utan du ser att en kollega och chefen har en affär, så drar du slutsats baserat på det lilla.
    Du vet ju inte om dessa två parter lever i ett s.k "öppet förhållande" och/eller polyamorösa förhållanden med sina respektive. Ja, självklart kan det mycket väl vara en ren otrohetsaffär.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Rut)

Tycker du ska skita inderas privatliv och deras respektive sambo. Det är hemskt och taskigt, javisst men inte din sak.

Det som däremot är din sak är ditt jobb och dina kollegor och din arbetsplats. Och just därför är deras relation olämplig. 

Har varit med om exakt samma sak på en arbetsplats och det som hände var att hon som hade en relation med chefen gynnades och favoriserades och blev befordrad. Allt vi sa kom naturligtvis fram till chefen eftersom hon skvallrade om allt till honom. Deras relation blev obekväm för oss. De hade sex på kontoret så att vi märkte det. Hade de bråkat gick deras humör ut över oss. Ja det blev konstig stämning på jobbet helt enkelt. 

Och om sådana saker händer. Ja då angår det dig. 

• Anonym (Dette)
    Anonym (Rut) skrev 2025-04-06 22:24:27 följande:

Tycker du ska skita inderas privatliv och deras respektive sambo. Det är hemskt och taskigt, javisst men inte din sak.

Det som däremot är din sak är ditt jobb och dina kollegor och din arbetsplats. Och just därför är deras relation olämplig. 

Har varit med om exakt samma sak på en arbetsplats och det som hände var att hon som hade en relation med chefen gynnades och favoriserades och blev befordrad. Allt vi sa kom naturligtvis fram till chefen eftersom hon skvallrade om allt till honom. Deras relation blev obekväm för oss. De hade sex på kontoret så att vi märkte det. Hade de bråkat gick deras humör ut över oss. Ja det blev konstig stämning på jobbet helt enkelt. 

Och om sådana saker händer. Ja då angår det dig. 

Javisst, men också det är svårt att åtgärda. Om man inte känner den som är chef över chefen som har en affär.

• Dexter dot com

Så länge det inte påverkar ditt arbete så ska du inte lägga dig i och om det påverkar ditt arbete se då till att verkligen ha belägg för vad du tänker framföra till chefens chef.

• Goneril

Hur kommer det sig att du har tid och kraft att fundera på detta? Du ska väl koncentrera dig på ditt arbete! Personalens kärleksaffärer har du inte ett dugg med att göra, sköt ditt och visa framfötterna på jobbet. Skulle du se kärleksparet i någon omfamning får du bara ignorera det och glömma det du råkat se. Som övriga skribenter skriver, endast i den utsträckning deras kärleksliv påverkar dig har du med saken att göra, annars inte alls. Sköt ditt och gör väl i från dig på jobbet!

Svar på tråden Min Chef har en affär med min kollega