När jag var yngre såg jag bra ut, gjorde lite modelljobb, och något jag noterade är att ett sådant utseende drar till sig fel män.
Det är ofta machomän med tveksam kvinnosyn som ser det som en utmaning att erövra sådana tjejer eftersom de använder snygga tjejer som statusmarkör.
Jag har varit med om så sjuka saker med den typen av män. En man som jag hade gjort slut med, eftersom jag insåg att han inte var intresserad av mig som person, tjatade till sig att jag ändå skulle åka runt med honom i hans cab för att visa upp mig. Jag var ung och dum och hade dåligt samvete och sa ja trots att det kändes förnedrande.
De män jag egentligen var intresserad av, den mer nördiga typen, vågade antagligen inte ragga på mig eller kanske utgick ifrån att jag var korkad.
Jag var extremt blyg så jag vågade inte ta initiativ själv utan blev alltid vald så det var ju självförvållat på ett sätt.
Jag var också rätt naiv och inte så bra på socialt spel så jag fattade inte att de män jag träffade inte var intresserade av mig utan bara mitt yttre och blev väldigt sårad många gånger.
Själv ville jag ha ett intellektuellt utbyte. Jag studerade och forskade på den tiden men de män som valde mig brydde sig inte om mina intressen och tankar.
Jag gick på en fruktansvärd nit till slut när jag träffade pappan till mitt barn. Det är en lång, sorglig historia men min poäng är att mitt yttre inte har hjälpt mig ett dugg när det gäller relationer, tvärtom.
Jag har aldrig haft utmanande klädsel, varit hårt sminkad etc. som en del nämner i tråden. Jag sköter om mitt yttre men spelar inte på någon konventionell kvinnlighet.
Mitt senaste ex visade sig vara likadan trots att jag är medelålders nu och inte alls ser lika bra ut. Jag blev så otroligt besviken. Jag tycker att jag har så mycket mer att erbjuda än det yttre.
Din väninna borde fundera över vad hon söker hos en partner och vara mer aktiv i att välja en man med de egenskaperna. Då menar jag verkligen göra en analys av vad som får henne att må bra, vika människor hon trivs med, vilka värderingar som är viktiga för henne etc.
Ni är antagligen rätt unga och då är utseende mer intressant men hon borde fokusera mindre på det.
Självklart måste det finnas en attraktion men det behöver inte handla om konventionell snygghet. Attraktion är mer än fysiska drag.