Hur träffa nya vänner som vuxen?
Jag har typ inga vänner kvar, folk har flyttat, skaffat barn och allt sådant. Nu är jag mellan 35-40 och har typ inga vänner. Hur lyckas man skaffa nya i min ålder?
Jag har typ inga vänner kvar, folk har flyttat, skaffat barn och allt sådant. Nu är jag mellan 35-40 och har typ inga vänner. Hur lyckas man skaffa nya i min ålder?
Börja med nån hobby? Dra ihop en aw med jobbet? Testa nån vän-app?
Men att någon får barn eller flyttar behöver väl inte betyda att man inte är vänner längre?
Frekvensen att kunna ses/höras kanske förändras men det är ju förståeligt...
Mina bästa vänner bor på andra sidan Sverige och har familj....men jag ser ju dem som mina vänner ändå...
Lättast att träffa vänner är väl via jobbet eller via något intresse...men man måste nog själv våga bjuda till och fråga om AW eller ses utanför jobb/intresset...
Kollegor/arbetet
Intressen/hobbys - gå med i föreningar, klubbar, evenemang, kurser
Har du inga utpräglade intressen så håll tentaklerna öppen på sociala medier och nätverka i olika typer av grupper - Threads tex har ju trådträffar regelbundet i samtliga städer
Syna din vänskapskrets du ändå har hur avlägsen den än må vara, kan ni återknyta kontakt? Kolla gensvar och intresse, kan ni nånstans mötas igen ett par gånger om året finns alltid möjlighet att fler gamla bekanta ansluter sig med tiden eller att nån kompis har nya vänner du också kan vara vän med . Nätverka även här!