Min mamma
Är ganska säker på att min mamma är narcissit. Vilket har präglat mig i hela mitt liv. Vi är 4 syskon och jag är nog den som blivit drabbat hårdast. Jag har varit med om så många bråk som min mamma dragit in mig i. Hon har bett mig ljuga för hennes skull. Hon har alltid ljugit fruktansvärt mkt. Varje bråk är kantat av lögner som ligger till hennes fördel. Hon ändrar historien så det blir till hennes fördel. Hon pratar ständigt skit om allt och alla. Inklusive om mig och min ena syster. Detta har jag fått höra från andra släktingar.
Nu sist skulle jag och min moster åka och hälsa på en annan slökting som bor ett par timmar bort. Min mamma får vi gå på tå runt så vi valde att fråga henne om hon ville följa med. Alla är alltid välkomna till denna släkting. Kaoset drog igång direkt. Min mamma har ett extra ont öga till min moster så det blev en enda röra och jag vet helt ärligt inte vad det handla om ens. Man fattar liksom ingenting.
Väl på plats bjuder denna släkting på middag och vin. Min moster min mamma min ena syster och en kusin var med.
Ett tu tre så börjar mamma gapa och skälla ut min moster och släktingen vi besökte. Hon var arg över inbjudan som blivit fel. Hon var arg för att min moster va den som alla tyckte om medan hon känner sig som "jävulen". Min släktings man slår tillslut näven i bordet och ber min mamma vara tyst. Han blev rejält arg. Vi åker hem. Inte ett ljud på flera veckor. Men nu ringer min mamma igår och kräver attjag ska ta hennes parti. Jag sa tydligt nej. Dra inte in mig i detta jag har ingenting med det att göra. Hon hävdar att jag sa ifrån till henne under middagen när hon var upprörd och därför har jag med det att göra. Jag svarar att jag sa ifrån för jag tycker det är illa att sitta och äta hemma hos någon för att sedan dra igång bråk. Speciellt när det är andra med som inte har med saken att göra. Min mamma säger då att man kan inte sitta runt ett bord och må dåligt, då måste man ta upp saker. Samtalet mellan mig och min mamma slutade med att jag stod på mig i att jag inte vill diskutera bråket mellan henne och övrig släkt. Hon la på luren i örat på mig. Hon har nu bjudit in mina syskon till påsk. Inte mig.
Vill bara ventilera.. Kanske är jag rädd jag gjort fel? Jag har ju trott jag gjort fel i hela mitt liv mot henne eftersom hon är som hon är. Jag orkar inte. Tyvärr så vet jag inte ens om jag älskar min mamma. Jag tycker det är hemskt men så har det blivit.