Inget grattis av kompisen
Min kompis fyllde jämnt nyligen och även fast jag var utomlands så skickade jag ett sms på hennes födelsedag. Det är ju så lätt och dessutom gratis nu i tider av wifi så man har ingen ursäkt att låta bli ens en gång som förr i tiden om man reste och det var jättedyrt att höra av sig.
Nåväl, kompisen var bortrest på min jämna födelsedag också men skickade inget grattis. Hon sa inte grattis ett par dagar innan födelsedagen heller när vi messade om annat och nu har det gått ett bra tag sen jag fyllde år och jag har fortfarande inte fått ett grattis.
Jag tror inte att världen kretsar kring mig men jag vet att hon anser att vi är nära vänner och ändå finner hon ingen tid att dra iväg ett grattis på eller åtminstone i samband med min födelsedag? Är inte det lite svagt? Jag vet inte hur jag ska känna inför det. Jag vet till 100% att hon kommer ihåg att det är min födelsedag så det är inte så att hon helt har glömt bort det och även om hon nu skulle ha bommat på den exakta dagen så bommar hon den ju inte i veckor i sträck omkring den. Det är tråkigt när man inser att människor inte bryr sig om en som man trodde...