• Anonym (Idis)

Jag dejtar yngre man, dottern tveksam

Jag träffar en yngre man sedan 1 år tillbaka. Jag är 35 och han är 23. Det visste jag dock inte den första kvällen när vi träffades då han ser äldre ut. Vi träffades ute och hade vad jag trodde skulle vara ett one night stand. Men vi fortsatte att ses och då kröp det fram hur gammal han var. Ja, det gjorde mig väldigt tveksam men jag trodde aldrig att det skulle bli något seriöst mellan oss så vi fortsatte att ses. Och såklart så blev vi kära, väldigt kära. 

Han är student, pluggar till läkare. Väldigt ansvarsfull och har bra relationer till sin familj. Vet inte varför det har med det hela att göra egentligen. 

Jag har varit singel i 12 år och har en dotter som är 17, hon har alltid bott varannan  vecka. Har sedan jag separerade från hennes pappa varit singel, men träffat olika män under olika långa perioder. Ingen som varit rätt och jag har valt att inte introducera någon av dem för min dotter. Förrän nu. 

Min pojkvän och jag har nu valt att "komma ut" som par efter att ha träffats i 14 månader. Han har varit hemma hos mig ett par tillfällen och träffat min dotter. Bara hälsat på en kort stund, inte sovit över eller så. 

Min dotter är glad över att jag har träffat någon eftersom i hennes ögon så har jag varit helt ensam sedan separationen från hennes pappa. Pappan har fru och fått fler barn. MEN hon tycker att det är obekvämt och ganska jobbigt att han är så ung. Han ser äldre ut och är väldigt gubbig för sin ålder (hans ord) men han är bara 6 år äldre än henne. Jag förstår att hon tycker att det känns jobbigt. 

Hur kan jag hjälpa henne?

• Svar på tråden Jag dejtar yngre man, dottern tveksam
  • Tecum

Tror inte du kan göra så mycket, hon får vänja sig helt enkelt. Kanske kan ni vänta att flytta ihop tills hon flyttat ut?

• Anonym
    Tecum skrev 2025-03-31 17:03:00 följande:

Tror inte du kan göra så mycket, hon får vänja sig helt enkelt. Kanske kan ni vänta att flytta ihop tills hon flyttat ut?

Det står inget om att flytta ihop, det kanske hon gör klokt i att inte göra med en så pass ung man tänker jag.

När jag var 17 träffade jag min blivande man, han var 24... 
Svar på tråden Jag dejtar yngre man, dottern tveksam