Csn
Hej! Jag är 20 år och har pluggat på högskola sedan hösten 2024 med goda resultat. De senaste månaderna Har jag insjuknat i en kronisk sjukdom vilket gjort det svårt att hänga med i skolan. Idag fick jag meddelande att pga av det kan jag inte gå nästa kurs. Istället måste jag hoppa över den och börja med klassen som började vårterminen 2025, i höst. Jag ska alltså inte läsa Om några kurser utan plocka upp där jag nu avslutar. har någon koll på hur detta funka med csn? Vad jag förstår måste man anmäla att man pausar sina studier och får därmed inte CSN. jag betalar själv för en lägenhet med rätt hög hyra, mat osv samtidigt som jag har csn som min ända inkomst. Nästa månad om jag inte får CSN kan jag alltså inte betala hyra och har ingen i min närhet som kan hjälpa mig. Finns det någonstans man kan vända sig för att få ekonomisk hjälp till en början? Jag är i processen av att skaffa jobb men kommer inte kunna få lön förens tidigast i maj. Så oavsett är april lite kört. Ville mäst kolla om någon vet något ekonomiskt stöd man kan få eller om csn gör undantag när orsaken är sjukdom som resulterat i dåliga resultat i skolan. Visste inte att jag inte fick läsa nästa kurs så har inte kunnat förbereda mig på detta.
mvh stressad tjej