Anonym (Rivariva) skrev 2025-03-25 21:27:21 följande:
Sova med barn
Hej
Min särbo fick råd av skolpsykologen att han bör sova i samma säng med sin 12-åriga dotter. För att hennes mamma gör likadant eftersom flickan behöver extra närhet och trygghet. Jag tycker inte att det är passande men vill inte lägga mig i. Flickan har vid ett annat tillfälle sagt till sina kompisar att hennes pappa (min särbo) har varit närgången och tagit henne på rumpan. Men det blev ?avskrivet? då alla inblandade förstod att det var en påhitt av flickan. Vad tycker ni? Ska jag blanda mig i med vad jag tycker?
Det låter extremt konstigt att en skolpsykolog skulle sagt nåt sånt. Dels att påstå att saker måste vara lika i båda hemmen, och dels påstå att ett så stort barn behöver sova med sin förälder. Trygghet och närhet kan man ge på annat sätt.
Nån i den här soppan är antingen väldigt oprofessionell eller ljuger. Jag lutar åt att det är din särbo som är problematisk.
Jag skulle syna honom och sen blanda mig ur situationen. Jag skulle också fråga mig varför flickan skulle hitta å att pappan tafsat på henne. Finns det något där?