• Anonym (Ts)

Otrogen?

Min sambo har ett beteende med sin telefon som jag undrar över och jag vet inte om han håller på med något fuffens. 

När han sitter inne på instagram/FB så stänger han ofta ned sidan när jag tex går förbi bakom honom. Jag har svårt att ta upp detta med honom och vet att han har varit otrogen mot sim tidigare fru. 

Tanken slog mig att kolla i hans telefon bär han sover, tänker att han har ansiktsigenkänning för att öppna, då jag inte kan koden, men samtidigt känns det så lumpet att göra så. 

Något annat tips?

• Svar på tråden Otrogen?
  • Anonym (Samna)

Jag gör det exakt samma när min sambo kommer oavsett om jag är på fb, instagram eller familjeliv. Det är som en skam kommer när någon ser vad jag kollar på. 

Jag skulle aldrig någonsin drömma om att vara otrogen, ever. Så tycker inte du ska vara orolig just bara för han tittar på sociala medier. En helt annan sak om det skulle komma massa meddelanden och han satt och svara på dem i smyg.

• Anonym (Gammal i gamet)

Har han varit extra glad på sistone, klätt sig bättre, jobbar han sent mer, är han länge på gymmet- allt sånt som kan leda till tankar om att lägga tid på en annan kvinna?

• Lynx123

Att gå in i hans telefon är inte bara inkräktande utan dessutom olagligt.

Däremot kan du be om att få titta. Berätta hur du känner och att det får dig att må dåligt och vara otrygg. Om han inte har något fuffens för sig så lär han vilja få dina farhågor att lättas.

• Anonym (Ts)

Samma humör osv som alltid. Bara en magkänsla som ty han håller på, men kan ju ha fel. 

Ska se om jag får mod till mig att fråga. Visste inte att det är olagligt. Jag ska försöka fråga ikväll efter jobb. 

• Lynx123
    Anonym (Ts) skrev 2025-03-24 08:20:24 följande:

Samma humör osv som alltid. Bara en magkänsla som ty han håller på, men kan ju ha fel. 

Ska se om jag får mod till mig att fråga. Visste inte att det är olagligt. Jag ska försöka fråga ikväll efter jobb. 

Försök att hålla det till ett jag-perspektiv snarare än anklagelser. Typ "jag har börjat uppleva en otrygghet när du håller på med telefonen" snarare än "du gömmer alltid din telefon varför varför varför". Du förstår förhoppningsvis vad jag menar. Hoppas att det går bra. :)
  • Anonym (Porr)

Är han öppen med att han kollar på porr? Annars har du svaret där..

• Anonym (Porr)
    Anonym (Samna) skrev 2025-03-24 07:24:27 följande:

Jag gör det exakt samma när min sambo kommer oavsett om jag är på fb, instagram eller familjeliv. Det är som en skam kommer när någon ser vad jag kollar på. 

Jag skulle aldrig någonsin drömma om att vara otrogen, ever. Så tycker inte du ska vara orolig just bara för han tittar på sociala medier. En helt annan sak om det skulle komma massa meddelanden och han satt och svara på dem i smyg.

Så om du sitter och kollar en söt kattvideo på instagram så stänger du ner sidan så fort någon kommer förbi för du skäms över det?
  • Anonym (Upp)
    Lynx123 skrev 2025-03-24 07:35:29 följande:

Att gå in i hans telefon är inte bara inkräktande utan dessutom olagligt.

Däremot kan du be om att få titta. Berätta hur du känner och att det får dig att må dåligt och vara otrygg. Om han inte har något fuffens för sig så lär han vilja få dina farhågor att lättas.

Hade min sambo bett om att få titta i min mobil hade han fått det, givetvis.
    Han skulle inte hitta något, då jag aldrig skulle var otrogen.
    Dock hade en sådan brist på tillit varit svår att ta och skadat förhållandet.
  • Anonym (J)

Jag är tjej och kan göra så ibland. Min kille blir också osäker av det. Jag blir dock irriterad för jag har aldrig gjort någonting för att han ska tro något. Han själv har däremot. 

Jag gör så för jag Känner att h håller koll på min skärm. Vinklar den ibland för jag vill göra vad jag vill på nätet (jag gör ändå ingenting speciellt, vill bara inte vara kontrollerad). 

Kan det vara att han känner av att du koller/tror något? 

Ja sen kan det ju tyvärr också vara att han håller på med nån skit. Har flera ex som gömde mobiler och var otrogna. Men det märktes mer än så, de tog samtal i smyg osv.

• Anonym (J)
    Anonym (Upp) skrev 2025-03-24 10:41:07 följande:
    Precis, det behöver finnas en ordentligt bra förklaring isåfall. 
  • Anonym (Ts)

Tack för era svar. Vet inte om han kollar på porr, aldrig kommit på ho om med det, men det gör säkert ganska många män. Det jag sett är att han stänger ner sidan (messenger och meddelanden) på insta och FB eller går in på ngt annat när jag t.ex går förbi. Tack för eran hjälp :) 

• Anonym (J)
    Anonym (Ts) skrev 2025-03-24 11:17:27 följande:

Tack för era svar. Vet inte om han kollar på porr, aldrig kommit på ho om med det, men det gör säkert ganska många män. Det jag sett är att han stänger ner sidan (messenger och meddelanden) på insta och FB eller går in på ngt annat när jag t.ex går förbi. Tack för eran hjälp :) 

Jaha, visste du att det är meddelandefunktionen. Ja då är det skumt, då känns det ju som att det är nån han skriver med. 

Hade det bara varit en hemsida hade det ju kunnat vara att han bara inte vill se vad du gör. Men du verkar ju veta att han skriver med någon. Frågan är ju vem det är då.

• longwalkhome

Rent generellt så är ju telefonen väldigt privat och ibland läser och/eller slötittar man på saker som för stunden kanske kan missuppfattas av någon annan. Detta gäller i synnerhet Instagram och Facebook som med alla sina tveksamma algoritmer kan överraska ditt flöde med all möjlig skit beroende på vad du stannat upp vid och kollat på tidigare. Och så är bollen i rullning.

Nej, jag vill inte heller att någon står över axeln och kollar på när jag surfar runt. Det är en liten bubbla man är i. Jag brukar även av gammal vana släcka telefonen så fort jag lägger den från mig på bordet eller andra ställen trots att jag är hemma. Det sitter i ryggmärgen.

Jag tror inte du skall be om att få titta i hans telefon. Om du misstänker otrohet så borde det gå att vara på din vakt på andra sätt. Telefonen känns som en sista utväg om du känner dig helt säker.

• Anonym (Andra saker?)

Har du märkt av någon förändring i förhållandet? Han verkar mer eller mindre intresserad av att ha sex med dig? Han verkar mer frånvarande och lyssnar inte på det du säger? Känns han annorlunda i beteende mot dig?

Andra ändrade rutiner? 

Försöker förbättra sitt utseende . Tar med mobilen på toa?
    Ändrade arbetstider? Borta oftare hemifrån?

Dessa saker betyder inte nödvändigtvis att han skulle vara otrogen. Men det kan vara tecken på det, och ju fler desto värre.

• Anonym (Ts)

Har inte märkt ändrade rutiner öht, bortsett från att han stänger med meddelandefunktionen när jag går förbi och han sitter i fåtöljen typ. 

• Anonym (Andra saker?)

Emotionell otrohet, sexchattande på nätet är tyvärr väldigt vanligt idag. Finns risk att det är ngt sånt då . Verkar som han är rädd att bli påkommen vem och vad han chattar om.

• Anonym (Jo)

Försök att prata med honom om det.

• Lynx123
    Anonym (Upp) skrev 2025-03-24 10:41:07 följande:
    Det hade inte min fått. Jag hade upplevt det som kontrollerande och därför väldigt obehagligt. Men alla är ju olika.
  • Anonym (Andra saker?)

Min sambo bryr sig inte ett dugg om jag går förbi honom när han chattar med andra. Jag förstår att beteendet skapar osäkerhet, när han verkar ha något att dölja. 

Jag håller inte heller på om stänger ner saker för att han inte ska se, och om min hade gjort så hade jag ifrågasatt mitt förhållande. Det är i så fall lika mycket brist på tillit från det hållet. Hen räknar med att du ska reagera dåligt på något hen skriver.

Svar på tråden Otrogen?