• Anonym (Scarcity)

4000:- att leva på nästa månad

Jag köpte en riktigt dyr födelsedagspresent till grabben och nu har jag en tuff april-månad att se fram emot, vilket jag på sätt och vis tycker är kul som omväxling. Måste leva på cirka 4000:- efter att fasta utgifter är betalda.

Någon som har tips på bra mat som barn tycker om som inte bränner hål i plånboken?

Andra spartips?

• Svar på tråden 4000:- att leva på nästa månad
  • burleskburkläsk
    Anonym (Scarcity) skrev 2025-03-22 07:05:09 följande:
    4000:- att leva på nästa månad

Jag köpte en riktigt dyr födelsedagspresent till grabben och nu har jag en tuff april-månad att se fram emot, vilket jag på sätt och vis tycker är kul som omväxling. Måste leva på cirka 4000:- efter att fasta utgifter är betalda.

Någon som har tips på bra mat som barn tycker om som inte bränner hål i plånboken?

Andra spartips?

Hur lätt som helst, skulle klarat mig på hälften.

Handla bara måsten: toapapper, tandkräm, tvättmedel, deodorant, diskmedel och en jäklar massa Eldoradonudlar och fiberhabregryn, du kan köpa ett bättre multivitamin på Bulk...riktigt bra grejer.

Käka 2 paket Eldoradonudlar (ett i taget)

Och

Käka en tallrik gröt gjord på 2dl Fiberhavregryn

...skittråkiga 30 dagar...hemska kanske, men man kan säkert klara sig billigare än så.

Du kunde ju sparat innan han fyllde år så hade du haft en bra månad...kanske lärorikt.
  • Freddie K

4000 kr är mer än vad jag har kvar när allt är betalt. Då har jag ändå en hyfsat ordnad ekonomi med vissa förmåner. Jag köper dock sällan dyra saker och jag gör det bara när det absolut behövs. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Scarcity)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-22 07:15:57 följande:
    Hur lätt som helst, skulle klarat mig på hälften.

Handla bara måsten: toapapper, tandkräm, tvättmedel, deodorant, diskmedel och en jäklar massa Eldoradonudlar och fiberhabregryn, du kan köpa ett bättre multivitamin på Bulk...riktigt bra grejer.

Käka 2 paket Eldoradonudlar (ett i taget)

Och

Käka en tallrik gröt gjord på 2dl Fiberhavregryn

...skittråkiga 30 dagar...hemska kanske, men man kan säkert klara sig billigare än så.

Du kunde ju sparat innan han fyllde år så hade du haft en bra månad...kanske lärorikt.
    Fiberhavregryn är ett jättebra tips! Sill och kol också så får iaf jag i mig det viktigaste.

Större utmaning med barnen...
  • burleskburkläsk
    Anonym (Scarcity) skrev 2025-03-22 07:26:08 följande:
    Fiberhavregryn är ett jättebra tips! Sill och kol också så får iaf jag i mig det viktigaste.

Större utmaning med barnen...
    Smart tänkt.

Köp en stor flaska Olivolja Extra Virgin från Zeta...den kostar lite mer men är renare och godare.

Ta en matsked på morgonen och en typ på eftermiddagen.

Det har många goda hälsoeffekter plus du får i dig iaf lite fett.

Sill och kol är nåt jag tycker om...speciellt kol eftersom jag är Skåning...att inte jag tänkte på det! :P

Jadå...hjälp, nu blev det krångligt.

Hur många barn och hur ofta samt åldrar?
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-03-22 07:20:36 följande:

4000 kr är mer än vad jag har kvar när allt är betalt. Då har jag ändå en hyfsat ordnad ekonomi med vissa förmåner. Jag köper dock sällan dyra saker och jag gör det bara när det absolut behövs. 

Smart!

Det är också mer än vad jag har just nu...
  • Anonym (Mamma till 3)

Storkok.
    Spagetti och köttfärssås 
    Korvstroganoff m ri
    Ägg till pannkakor, äggröra.
    Havregryn till gröt.
    Baka bröd
    Plocka vad du har i skafferi och frys och improvisera

• Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-03-22 07:34:34 följande:
    Smart!

Det är också mer än vad jag har just nu...
    Det är konstigt. Jag är väldigt snål när det kommer till mig själv, men inte när det gäller andra. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • burleskburkläsk
    Anonym (Mamma till 3) skrev 2025-03-22 07:39:23 följande:

Storkok.
    Spagetti och köttfärssås 
    Korvstroganoff m ri
    Ägg till pannkakor, äggröra.
    Havregryn till gröt.
    Baka bröd
    Plocka vad du har i skafferi och frys och improvisera

Du dök upp i rätt läge! 🌟
  • Anonym (Scarcity)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-22 07:31:52 följande:
    Smart tänkt.

Köp en stor flaska Olivolja Extra Virgin från Zeta...den kostar lite mer men är renare och godare.

Ta en matsked på morgonen och en typ på eftermiddagen.

Det har många goda hälsoeffekter plus du får i dig iaf lite fett.

Sill och kol är nåt jag tycker om...speciellt kol eftersom jag är Skåning...att inte jag tänkte på det! :P

Jadå...hjälp, nu blev det krångligt.

Hur många barn och hur ofta samt åldrar?
    Glädjande nog har jag faktiskt exakt en sådan oöppnad olivolja hemma. :)
    Ska använda den.

Det är två barn. 7 och 9.

Köttfärsås och spaghetti 
    Fiskpinnar och potatis
    Kyckling och potatis
    Korv Stroganoff 

Får börja lista middagar som jag kan höra för under 80:-. Får nöja mig med att köpa hem 2 frukter till dem per dag och tomater och gurka.
  • Zoegazz

4000 är inte lite om det är du + ett barn. Du borde klara dig bra utan att leva på havregryn. Tyckte tipsen du fick nått inlägg upp var bra. Gör större satser av köttfärs och sånt och frys in.

Svar på tråden 4000:- att leva på nästa månad