• Anonym (Tidigtmissfall)

Behöver missfall följas upp?

Hej,

Precis fått tidigt missfall. Är det något specifikt man ska tänka på? Hur länge brukar man blöda? När/om ska man kontakta vården?

tack!

• Svar på tråden Behöver missfall följas upp?
  • Anonym (Me)

Hej.

Börjar med att beklaga missfallet. <3

Jag har haft flera missfall, vecka 6, vecka 7 samt vecka 13. De två tidiga behövde jag inte följa upp på något sätt, jag blödde kraftigt några timmar och sedan bara lite smått i några få dagar och sen var det klart. 

Det i vecka 13 ville inte kroppen släppa allt så det slutade med skrapning.

• Anonym (Tidigtmissfall)
    Anonym (Me) skrev 2025-03-21 08:46:43 följande:

Hej.

Börjar med att beklaga missfallet. <3

Jag har haft flera missfall, vecka 6, vecka 7 samt vecka 13. De två tidiga behövde jag inte följa upp på något sätt, jag blödde kraftigt några timmar och sedan bara lite smått i några få dagar och sen var det klart. 

Det i vecka 13 ville inte kroppen släppa allt så det slutade med skrapning.

Tack för ditt svar! Är i 4+4 om jag räknat rätt, så väldigt tidigt. Skönt att du slapp blöda allt för länge! 

När fick du negativt graviditetstest igen? ❤️

• Anonym (Me)

Vid de två tidiga testade jag faktiskt inte, efter skrapningen tog det någon vecka.

• Anonym (Svar)

Så pass tidiga missfall kan man räkna som en mens, behöver inte kollas upp eller så. Alltid tråkigt med missfall men man får försöka se det som att det är bra att kroppen stöter ut det som är sjukt. De allra flesta missfall beror på att det är något som inte är bra med embryot. 

Jag blev gravid direkt efter missfallet jag fick i höstas. Fick ÄL precis som vanligt två veckor efter missfallet.

Svar på tråden Behöver missfall följas upp?