• Anonym (Undrande?)

Kan mitt instaflödet påverkas så av en person?

någon som vet säkrare än mig om mitt "flöde" på Instagram, alltså det som kommer upp som reelsförslag och så, kan påverkas så mycket som jag anar av en ny bekantskap som jag just blivit vän med på Instagram?
    denne nye bekantskapen har bara enstaka och privata inlägg själv, men jag vet att han delar galet många reels a la sexskämt med sina vänner...vissa ganska grova. Bara så, tja, både lustigt och märkligt att jag får upp en massa lättklädda tjejer i någonslags sex/humor-aktig stil precis när vi börjat följa varann. innan var det noll av detta ... haha, blir så nyfiken, snälla någon som vet hur det funkar?

• Svar på tråden Kan mitt instaflödet påverkas så av en person?
  • Fjäril kär

Ja om du klickar på alla  hans reels varje gång så kommer dina algoritmer att välja liknande inlägg att visa i flödet , dvs lättklätt på olika sätt i både bild och ord och person. 

Det är alltså du som styr ditt flöde. Inte han. 

• Anonym (Undrande?)

Fast han skickar inte sådant till mig ....och ingen annan heller. Börjar undra om jag blivit hackad på ngt sätt...tycker seriöst att det är intressant att veta vad som hänt plötsligt...

• Fjäril kär
    Anonym (Undrande?) skrev 2025-03-20 00:26:36 följande:

Fast han skickar inte sådant till mig ....och ingen annan heller. Börjar undra om jag blivit hackad på ngt sätt...tycker seriöst att det är intressant att veta vad som hänt plötsligt...

Det handlar om vad du väljer att titta på och agera på  i ditt eget flöde. 
    Ingen annan än du kan styra det. 
    Och det räcker med ett fåtal gilla på några inlägg och att klicka upp olika reels så ändrar du ditt eget flöde.  
    Att vara vän med olika typer av människor kan också styra beroende på hur man interagerar med  dessa personer. 
    Du vet mycket om hans flöde och då måste du alltså välja aktivt att  titta på hans sida och det styr också .

Jag själv har vänner som älskar Trump och jag är aldrig inne och tittar.  Men om jag gör det kommer det väldigt snabbt upp nya inlägg kopplat till Trump på olika sätt. 
  • Anonym (Undrande?)
    Fjäril kär skrev 2025-03-20 00:34:52 följande:
    Det handlar om vad du väljer att titta på och agera på  i ditt eget flöde. 
    Ingen annan än du kan styra det. 
    Och det räcker med ett fåtal gilla på några inlägg och att klicka upp olika reels så ändrar du ditt eget flöde.  
    Att vara vän med olika typer av människor kan också styra beroende på hur man interagerar med  dessa personer. 
    Du vet mycket om hans flöde och då måste du alltså välja aktivt att  titta på hans sida och det styr också .

Jag själv har vänner som älskar Trump och jag är aldrig inne och tittar.  Men om jag gör det kommer det väldigt snabbt upp nya inlägg kopplat till Trump på olika sätt. 
    Men sista stycket säger ju något annat än det du skriver först? Att du aldrig är inne och tittar, men att du ändå ser nya inlägg om Trump?
  • Anonym (Ja det kan det nog)

Ja det kan det nog. Instagram verkar tro att jag är en snuskgubbe. Min kusin lägger upp mycket vad jag vill kalla lightporr och postar mycket. Annat med givetvis. Jag har sådana reels från andra som förslag hela tiden. 

Svar på tråden Kan mitt instaflödet påverkas så av en person?