• Anonym (Gi)

Opassionerat

Min partner har allt jag vill ha, förutom sexet. Varit ihop i 1,5 år och jag känner liksom inte det där suget. Kan vara för hans lust är större än min och att jag inte hinner bli tänd mellan gångerna(varje dag helst) men också att det saknas en passion, i alla fall från min sida. Det är väldigt vanilj och samma alltid och är över rätt fort. Det hinner ofta inte ge mig något rent sexuellt även om jag blir tillfredsställd på andra sätt. Hade det bara varit lite mer fart sexuellt hade jag nog känt att allt var perfekt. Man kan inte få allt? Någon som känner igen sig? Känns så surt att denna delen ska vara tråkig när allt annat är allt jag velat ha men inte fått i tidigare relationer. 

• Svar på tråden Opassionerat
  • Anonym (Ronja)

Jag tror att det är rätt vanligt att man inte är synkade rent sexuellt i en relation. Mer vanligt än man tror att det är obalans i hur mycket/ofta man vill ha sex, vad man går igång på osv. 
    Därför är det A och O att man pratar om det. Gör ni det? 
    Viktigt också att man tydligt visar och berättar vad man vill ha och inte förutsätter att den andra parten vet hur man tänker och känner.

• Freddie K

Jag tror också att kommunikation är viktigt. Berätta hur du vill ha det och lyssna på hur han vill ha det. Kanske du vill ha det lite mer djuriskt eller bli tagen hårt, men det viktigaste är att ni pratar om det. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (?)

Har du berättat hur du vill ha det? Det finns kvinnor som verkligen inte vill ha mer än vanilj och mjukt. Det kanske är hans tidigare erfarenhet av kvinnor. 

Svar på tråden Opassionerat