• Anonym (Förstörd)

Fick veta att jag har kondylom hpv

Fick nyligen veta att jag har hov virus, kondylom och jag är helt förstörd. Har gråtit i 2 dygn och har panik. Jag vet att jag fick det av min nuvarande partner, som tar det rätt lättsamt och jag vet att han inte har varit otrogen.

Började för ett år sedan när jag fick problem i underlivet vid symtom för svamp men varje gång jag blivit undersökt blivit tillsagd att det syns inget. Har varit till alltså 7 olika gynekologer och 2 vårdcentraler och ingen av dom har kommit fram till att det är kondylom jag haft. 

Har haft konstiga hudförändringar där nere som små knottror och flikar som syns om man tittar noga, har sagt detta och ingen har tagit det vidare, förrän den sista gynekologen som sa det direkt och tog hudprov som nu visade kondylom.

Jag är lättnad att få veta vad det är men också helt förstörd att detta är något jag kommer ha livet ut. Så snälla inga elaka kommentarer för jag klarar inte av det. 

Finns det några solskenshistoria här om att det blev bättre? Har svårt att tro att behandlingen kommer hjälpa då mitt underliv är så skört och förstört av alla andra behandlingar.

• Svar på tråden Fick veta att jag har kondylom hpv
  • Anonym (Chillpill)

Hej söta!

Hälften av alla som är sexuellt aktiva får kondylom, så det är väldigt vanligt!

Jag fick också flikar och små vårtor på insidan av slidan när jag var 20. Kondylom! Det gjorde dock inte ont, men jag blev såklart också jätteledsen och kände mig så otroligt äcklig. Under den perioden hade jag ofta problem med svamp i underlivet som också gjorde att jag kände mig äcklig och som gjorde ont. Allt det där försvann igen efter någon månad! Idag är jag 32 och det har aldrig kommit tillbaka. Är gift och har massor av härligt sex!

Har du tur kommer det inte tillbaka för dig heller när det försvunnit. Och om det gör det, ja men då är du inte ensam. Ditt liv är absolut inte förstört i alla fall! 

• Anonym (Förstörd)
    Anonym (Chillpill) skrev 2025-03-19 08:05:21 följande:

Hej söta!

Hälften av alla som är sexuellt aktiva får kondylom, så det är väldigt vanligt!

Jag fick också flikar och små vårtor på insidan av slidan när jag var 20. Kondylom! Det gjorde dock inte ont, men jag blev såklart också jätteledsen och kände mig så otroligt äcklig. Under den perioden hade jag ofta problem med svamp i underlivet som också gjorde att jag kände mig äcklig och som gjorde ont. Allt det där försvann igen efter någon månad! Idag är jag 32 och det har aldrig kommit tillbaka. Är gift och har massor av härligt sex!

Har du tur kommer det inte tillbaka för dig heller när det försvunnit. Och om det gör det, ja men då är du inte ensam. Ditt liv är absolut inte förstört i alla fall! 

Tack för att du berättar, jag har också återkommande svampinfektioner och är torr i underlivet. Hur fick du bukt med svampen? 

Hjälpte behandling av kondylom eller försvann vårtorna av sig själv? 
  • Anonym (E)

Mitt ex hade kondylom, jag hade aldrig symptom men behandlades, det här är 23 år sen och jag har aldrig haft något efter det, vad jag vet så fick han heller aldrig något igen, detta upptäcktes i början av vårat förhållande och vi höll ihop i 4 år

• Anonym (Förstörd)
    Anonym (E) skrev 2025-03-19 09:38:41 följande:

Mitt ex hade kondylom, jag hade aldrig symptom men behandlades, det här är 23 år sen och jag har aldrig haft något efter det, vad jag vet så fick han heller aldrig något igen, detta upptäcktes i början av vårat förhållande och vi höll ihop i 4 år

Tack för att du berättar. Vad skönt att höra, är det något som du tänker på idag?

Jag har haft rätt smärtsamma perioder, med sveda och brännande känsla precis där kondylomen sitter och försvinner inte. Har haft detta mer/mindre konstant sedan jag fick första besvären 
  • Anonym (E)
    Anonym (Förstörd) skrev 2025-03-19 10:29:54 följande:
    Tack för att du berättar. Vad skönt att höra, är det något som du tänker på idag?

Jag har haft rätt smärtsamma perioder, med sveda och brännande känsla precis där kondylomen sitter och försvinner inte. Har haft detta mer/mindre konstant sedan jag fick första besvären 
    Jag har aldrig lagt en enda tanke på detta i efterhand, visst var det inte kul att man hade en könssjukdom när man trodde att man hade lyckats att inte bli smittad men så fort du blir av med vårtor så tror jag att du kan släppa det, nu har jag inte herpes men det skulle störa med då det är återkommande, har du inte fått hjälp att behandla?
  • Anonym (Förstörd)
    Anonym (E) skrev 2025-03-19 13:35:19 följande:
    Jag har aldrig lagt en enda tanke på detta i efterhand, visst var det inte kul att man hade en könssjukdom när man trodde att man hade lyckats att inte bli smittad men så fort du blir av med vårtor så tror jag att du kan släppa det, nu har jag inte herpes men det skulle störa med då det är återkommande, har du inte fått hjälp att behandla?
    Fick reda på att jag har det får 2 dagar sedan, så har gått men dessa vårtor i säkert 1 års tid (det är den platta kondylomen som knappt syns, när hon la på ättika så blossade vårtorna upp så man kunde se). 

Ska prata med gynekologen idag om behandlingsmetoder, hon ville helst att jag skulle avvakta 1-2månader till och försöka låta kroppen läka. Men har haft det så länge så vill göra behandling, ända jag är rädd för är om mitt underliv har blivit känsligt att av gått med det så länge :(
  • Anonym (Ta det lugnt)

Jag fick ett utbrott med vårtor när jag var 23, barnmorskan sa att det fick läka ut själv då jag inte hade ont,  Gjorde som man inte ska och tog äppelcidervinäger på en tops och duttade på dem tills de försvann. Nu är jag 42 och har inte haft en enda vårta sedan dess. 

Jag förstår att du är ledsen och känner dig äcklig, det gjorde jag i alla fall. Men om jag hade vetat hur vanligt det är och hur få episoder man verkar ha genom ett liv hade jag känt mig mycket lugnare. 

• Anonym (Hh)

Jag har haft kondylom, det upptäcktes inte heller vid koll förrän jag envist påpekade flera gånger om knottrorna. 
    Behandlade med aldara kräm och det försvann direkt och har inte haft några mer problem. Min bm tog det väldigt chill.
    Det har gått ungefär 1,5 år sedan jag hade några symptom. 

• Anonym (Förstörd)
    Anonym (Hh) skrev 2025-03-19 15:46:08 följande:

Jag har haft kondylom, det upptäcktes inte heller vid koll förrän jag envist påpekade flera gånger om knottrorna. 
    Behandlade med aldara kräm och det försvann direkt och har inte haft några mer problem. Min bm tog det väldigt chill.
    Det har gått ungefär 1,5 år sedan jag hade några symptom. 

Vad skönt att höra! 
    Det ger mig hopp. Var till apoteket idag, men tyvärr så var aladara receptet helt slut som gyn skrev ut idag och leverantören vet inte när det kommer in i lagret igen. Får avvakta tills dess att behandla 
  • Anonym (Förstörd)
    Anonym (Ta det lugnt) skrev 2025-03-19 15:24:27 följande:

Jag fick ett utbrott med vårtor när jag var 23, barnmorskan sa att det fick läka ut själv då jag inte hade ont,  Gjorde som man inte ska och tog äppelcidervinäger på en tops och duttade på dem tills de försvann. Nu är jag 42 och har inte haft en enda vårta sedan dess. 

Jag förstår att du är ledsen och känner dig äcklig, det gjorde jag i alla fall. Men om jag hade vetat hur vanligt det är och hur få episoder man verkar ha genom ett liv hade jag känt mig mycket lugnare. 

Tack för att du berättar, skönt att det försvann för dig. 

Är mest chockad, då jag aldrig trodde det skulle vara något sånt och varit helt inställd på.att det är svamp. Känns som att jag inte kan acceptera det just nu och vill gråta hela tiden. Det är skönt att läsa om andras erfarenheter. Betyder mycket att höra att andra kunnat behandla det och blivit bra 
Svar på tråden Fick veta att jag har kondylom hpv