• Anonym (TS)

Kommer man sända maskerad Singer i vår?

Då en av jurymedlemmarna i masked Singer anklagats för misshandel, vilket inte behöver vara sant, kommer tv4 våga sända programmet i vår nu då? 

Andra program har tidigare ställts in vid vissa anklagelser Mot exempelvis deltagare eller programledare. 

Borde man pausa sändningen tills frågan är mer utredd? 

• Svar på tråden Kommer man sända maskerad Singer i vår?
  • Anonym (s)

Då avsnitten redan är inspelade gissar jag på en omklippning där Måns får så lite tid som möjligt i rutan. Bevis kan vara svåra att få i en sådan situation. Det är många inblandade i en sån produktion och inte rimligt att stoppa för att en av fyra jurymedlemmar har blivit anklagad för något. Misstror inte Ciara dock.

• Anonym (TS)
    Anonym (s) skrev 2025-03-18 19:39:24 följande:

Då avsnitten redan är inspelade gissar jag på en omklippning där Måns får så lite tid som möjligt i rutan. Bevis kan vara svåra att få i en sådan situation. Det är många inblandade i en sån produktion och inte rimligt att stoppa för att en av fyra jurymedlemmar har blivit anklagad för något. Misstror inte Ciara dock.

Man tog väl bort en hel säsong av paradise hotell av misstanke om brott.

Och om man inte pausar sändningen kan man se det som ett godkännande av någons beteende, om detta skulle vara korrekta uppgifter. Så det här blir ju ett symbolvärde. 

Även om det självklart kan vara helt falska uppgifter. Min fråga är ju mer om man vågar visa, tills man vet mer om vad som kan ha hänt? 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (TS) skrev 2025-03-18 19:42:47 följande:

Och om man inte pausar sändningen kan man se det som ett godkännande av någons beteende, om detta skulle vara korrekta uppgifter. Så det här blir ju ett symbolvärde. 

Även om det självklart kan vara helt falska uppgifter. Min fråga är ju mer om man vågar visa, tills man vet mer om vad som kan ha hänt? 
    Det är ingen som vet som har hänt, de har lämnat in en skilsmässoansökan var för sig. Ingen polisanmälan har gjorts om misshandel så därför kommer heller ingen rättegång hållas. För att bli dömd ska det finnas ordentligt med bevis och det är frågan om det gör? Däremot kan han stämma henne för förtal, att anklaga någon på det sättet är olagligt. Så kanske läget inte är men det skulle kunna vara så, det är inte annan än dem och möjligtvis deras närmsta som vet vad som är sant. Det är ju inte som nöjesbranschen gör en egen utredning men däremot kommer de ju cansla honom helt efter masked singer är slut. Tack och hej oavsett vad som hänt.
  • Anonym (s)
    Anonym (TS) skrev 2025-03-18 19:42:47 följande:

Du ser inte skillnad mot att en faktisk deltagare anklagats mot övergrepp av två andra i programmet? Tänk vilket program PH faktiskt är... Detta är inte ens i närheten.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Anna) skrev 2025-03-18 20:09:43 följande:
    Det är ingen som vet som har hänt, de har lämnat in en skilsmässoansökan var för sig. Ingen polisanmälan har gjorts om misshandel så därför kommer heller ingen rättegång hållas. För att bli dömd ska det finnas ordentligt med bevis och det är frågan om det gör? Däremot kan han stämma henne för förtal, att anklaga någon på det sättet är olagligt. Så kanske läget inte är men det skulle kunna vara så, det är inte annan än dem och möjligtvis deras närmsta som vet vad som är sant. Det är ju inte som nöjesbranschen gör en egen utredning men däremot kommer de ju cansla honom helt efter masked singer är slut. Tack och hej oavsett vad som hänt.
    Frågan är om dom kommer ta bort hela säsongen för att inte uppfattas som kontroversiella. Att dom inte tar ställning, oavsett vad som är sant eller inte. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (s) skrev 2025-03-18 20:15:52 följande:
    Du ser inte skillnad mot att en faktisk deltagare anklagats mot övergrepp av två andra i programmet? Tänk vilket program PH faktiskt är... Detta är inte ens i närheten.

Det finns andra exempel på tv program där programledare har anklagats för olika saker och därför har man inte sänt programmet alls för att man tar avstånd från programledaren. 

Typ ska vi prata om Martin Timell så visar man inga repriser eller någonting om honom heller. Han är inte dömd, han är frikänd mot alla brottsmisstankar, borde betraktas som oskyldig med andra ord. Men han är inte välkommen någonstans. 

• Anonym (Jag)

Det tror jag inte då det inte verkar vara nån stor nyhet.

• Anonym (TS)
    Anonym (Jag) skrev 2025-03-18 21:26:19 följande:

Det tror jag inte då det inte verkar vara nån stor nyhet.

Hur har du missat nyheten? Står om detta i alla nyhetstidningar. 
  • Anonym (s)
    Anonym (TS) skrev 2025-03-18 21:09:03 följande:

Det finns andra exempel på tv program där programledare har anklagats för olika saker och därför har man inte sänt programmet alls för att man tar avstånd från programledaren. 

Typ ska vi prata om Martin Timell så visar man inga repriser eller någonting om honom heller. Han är inte dömd, han är frikänd mot alla brottsmisstankar, borde betraktas som oskyldig med andra ord. Men han är inte välkommen någonstans. 

Återigen skillnad på om en av flera programledare i en lek där fokus inte är på just programledarna är anklagad för något än om en vars program som fokuserade mest på denne är anklagad för att ha ofredat flera av sina kollegor. Det är inget som är lätt att döma heller och inget som någon tjänar på att anmäla så oskyldig... Jahapp.
  • Anonym (TS)
    Anonym (s) skrev 2025-03-18 21:39:23 följande:
    Återigen skillnad på om en av flera programledare i en lek där fokus inte är på just programledarna är anklagad för något än om en vars program som fokuserade mest på denne är anklagad för att ha ofredat flera av sina kollegor. Det är inget som är lätt att döma heller och inget som någon tjänar på att anmäla så oskyldig... Jahapp.

Och det finns andra programledare också. wild kids visade man inte alla avsnitt av pga att programledaren misstänktes för brott. Som absolut inte var kopplat till programmet. Men finns flera sånna här exempel genom åren.

Bara att ta exemplet med en man som skulle vara med i en panel i Sveriges radio och som gav ett tips i direktsändning om att köpa sex utomlands. Detta gjorde honom utsparkad omedelbart ur studion. 

Så vi har en ny tid nu. Om man visar programmet och det skulle finnas en anmälan eller en påbörjad utredning, då skulle kanalen kunna få skarp kritik mot att man visar upp en person i tv, att det skulle vara ett godkännande. 

Om programmet inte hade varit förinspelat så hade man nog absolut inte låtit personen delta innan man utrettt om det finns någon substans i dom grova anklagelserna. Det behöver absolut inte vara sant på något sätt. Men media har blivit mycket mer försiktiga nu. 

Räcker med anklagelser numera för att få bort folk från tv rutan. 

• Anonym (s)

Om exemplen vore att likställa med aktuell situation skulle jag förstå det dom men nej...

• Anonym (TS)
    Anonym (s) skrev 2025-03-18 21:56:36 följande:

Om exemplen vore att likställa med aktuell situation skulle jag förstå det dom men nej...

Vad menar du? 
Svar på tråden Kommer man sända maskerad Singer i vår?