• Anonym (Knasboll)

Inga vänner

Jag har aldrig haft mycket kompisar men jag har haft några stycken. Men sen hamnade jag ett äktenskap men man som inte var speciellt social och sen skaffade man barn och sen hängde man antingen med med sin man eller sin familj.

Och helt plötsligt nu efter 20 års äktenskap I 40 års åldern så sitter man här ensam efter skilsmässan.

Jag har typ ingen man kan höra av sig till eller umgås med och varje barnfri helg sitter jag bara och gör ingenting.

Jag har väldigt mansdominerat jobb så där är det bara män. Jag har haft 2 bästa kompisar men de har bägg flyttat åt olika håll för många års sedan.

Hur fasen får man kompisar som kvinna i 40 års åldern? Hjälp!

• Svar på tråden Inga vänner
  • Anonym (?)

Aktivera dig i någon förening, gör någon helgaktivitet i grupp

• Anonym (Ge inte upp)

Lattaste sattet att hitta likasinnade ar att ga pa sant du faktiskt gillar. Gillar du t ex. hastar/bilar/konst/nagon speciell sport, sa ga pa evenemang och aktiviteter som har med det att gora. Da traffar du manniskor som gillar samma sak som du och efter nagra evenemang sa kommer du snart att kanna igen vissa, som till en borjan kan bli ytliga bekanta. Aven om du inte hittar nagon bastis sa har du i alla fall roligt under tiden. Vill du lara dig ett nytt sprak eller ga nagon kvallskurs?  Inte sakert att du hittar nagon bastis dar heller, men chansen finns, och under tiden gor du nagot du ar intresserad av, sa det ar ju inte direkt sloseri med din tid. Sen kan det ju finnas folk i din narhet du inte lagt marke till. Nagon granne eller nagon som du moter pa busshallplatsen varje morgon som du naturligt kan smaprata med? Nagon av barnens kompisars foraldrar som du springer pa i olika sammanhang? Att hitta vanner tar tid, sa ge inte upp for det ar inte omojligt.

Svar på tråden Inga vänner