• Anonym (Otäckt)

Hjärndimma migrän?

Ibland känns det som att min hjärna stänger av sig. Blir lite förvirrad, svårt att hitta ord och helt tom i huvudet. Jag får inte alltid migrän men har migrän. Kan det vara den som spökar? Känns alltså som jag är helt hjärndöd när det händer. 

• Svar på tråden Hjärndimma migrän?
  • Aliona

Jag känner igen det från min migrän. Huvudet står still, jag tappar ord, säger fel ord och det är som att tungan inte klarar av alla ord längre. Oftast kommer det som förkänningar till migränen eller i första fasen. Tar jag medicin då så kan det hända att huvudvärken inte bryter ut sen. 

• Anonym (Otäckt)
    Aliona skrev 2025-03-18 13:02:33 följande:

Jag känner igen det från min migrän. Huvudet står still, jag tappar ord, säger fel ord och det är som att tungan inte klarar av alla ord längre. Oftast kommer det som förkänningar till migränen eller i första fasen. Tar jag medicin då så kan det hända att huvudvärken inte bryter ut sen. 

Jag har mest aurasymtom och neurologiska symtom men på senaste har det mer varit åt detta hållet och ingen aura alls. Tycker det är konstigt. 
  • Anonym (Miggen)

Precis sådär blir jag vid migrän. Häromveckan skulle jag ta ut salt och peppar ur skåpet. Tog saltet i höger hand och blev sen stående för att jag inte visste hur jag skulle få ut pepparn. Handen var ju upptagen. Precis som Aliona kan jag rätt ofta slippa huvudvärken om jag tar migränmedicin så fort jag börjar känna mig trött. 

• Aliona
    Anonym (Otäckt) skrev 2025-03-18 13:06:20 följande:
    Jag har mest aurasymtom och neurologiska symtom men på senaste har det mer varit åt detta hållet och ingen aura alls. Tycker det är konstigt. 
    Ändrar huvudvärken karraktär så bör du kontakta din neurolog eller vanliga läkare. Det behöver inte betyda något alls, men det är viktigt att kolla upp. 
  • Anonym (Otäckt)
    Aliona skrev 2025-03-18 13:22:28 följande:
    Ändrar huvudvärken karraktär så bör du kontakta din neurolog eller vanliga läkare. Det behöver inte betyda något alls, men det är viktigt att kolla upp. 
    Har aldrig gått hos neurolog. Haft mycket mildare migrän senaste 5 åren, bara aura, neurologiska besvär utan efterföljande huvudvärk. 
  • Anonym (bristen)

Så kan man få av B12 brist

Svar på tråden Hjärndimma migrän?