• Anonym (Frank)

Bjuda hem en kvinna för första gången

Ikväll ska jag bjuda hem en kvinna för första gången på över 15 år och är orimligt nervös, fast jag är närmare 50 än 40 så känner jag mig som en tonåring. Jag tycker väldigt mycket om henne fast det är tidigt i dejtandet ännu och vi håller på att lära känna varandra. Jag vill såklart ge ett trevligt och vettigt intryck.

Vad ska jag tänka på?

• Svar på tråden Bjuda hem en kvinna för första gången
  • Anonym (?)

Städa
    Duka fint med servetter, levande ljus och du
    Dusch och klä dig ok
    Laga middag, något hon uppskattar

• Anonym (Volvo)

Se till att du städar . Att plocka undan räcker inte utan gör det ordentligt med att dammsuga och torka golv så det luktar fräscht. 
    Städa toaletten!  
    Bädda sängen. 

Ska du bjuda på mat så duka fint på ett undanplockat och rent  köksbord.  Köp gärna blommor att duka med. Dom kan hon få ta med sig hem på kvällen sen. 

Laga mat du vet att du kan. Inte läge för att leka mästerkock om du inte vet vad du gör.  Är du kass på matlagning så föreslå istället att ni går ut och äter eller tar hem mat.   Bjud istället på kaffe och nån godbit . 

Duscha, raka dig och klä dig snyggt. 

• burleskburkläsk

Var dig själv.

Om du känner att det är lite pirrigt så säg det.

Inte fel att köpa en liten present, behöver inte vara nåt superstort, slå in, köp kort, skriv på kortet hur hon får dig att må, hennes värde för dig.

Lufta ur lägenheten.

Inget trams framme som dagstidning från i tisdags och småskräp.

Lukta gott, både i mun och på kropp.

Väldigt rent badrum (även allt i badrummet...även i badrumsskåpet...

Rena sängkläder om det leder dit.

Har du en dammvippa så kör över hela bygget.

Ha kondomer hemma - låt inte detta bli att det inte blir sex...om hon är väldigt på ochbfrågar var du har kondomer också har du inga..

Försök att vara avslappnad...

Skratta inte åt precis allt hon slänger ur sig.

Berätta hur fin hon är, ge beröm för nåt.

Ställ frågor....och motfrågor.

Låt det inte bli stelt...fråga vad hon vill hitta på.

Saker faller naturligt skall du se men det är inte dumt att fråga här...en större blandning människor och erfarenheter än just här vet jag inte om jag sett förut!

Ni får ha en fantastisk kväll! ❤️

• Olsdotter

Köp en liten present, helst ett smycke men inom din budget.

Dra ut stolen för henne! Behandla henne som en prinsessa! Säg gärna "ikväll är du min prinsessa"! Uppskattas garanterat.

Låt disken stå!

Fråga innan om hon har någon allergi!

Rena sängkläder! 

Titta inte på TV eller film, utan intressera dig för henne! Fråga henne om hon känner sig trygg och bekväm! Var omtänksam!

Se till att det finns plats i hallen så att hon kan hänga av sig allt, och att det finns en sittplats om hon kommer i högklackat och behöver sitta för att ta av sig skorna! Se till att det finns plats för väskan.

Rent och fräscht hemma!

Se till att ha en ren skjorta att låna ut om hon råkar spilla ned sig 😉

• Anonym (A)

Hoppas att det blir en trevlig och mysig kväll😀

• Anonym (Ann)

Har inget mer att säga utöver det som redan sagts. Hoppas verkligen på att kvällen blir lyckad för er båda och uppdatera oss gärna om hur det gick. ❤️

• Anonym (Frank)
    Anonym (?) skrev 2025-03-16 07:59:52 följande:

Hur blev kvällen  ?

Vad kul att du frågar!
    Dejten gick väldigt bra måste jag säga, hon blev väldigt glad för allt jag ordnat och åt med god aptit. Hon sade själv att hon kände sig fint och romantiskt mottagen och välkommen hemma hos mig så jag tar det som ett gott betyg. Vi kysstes en hel del och kramades under kvällen så jag tänker att en bättre dejt kan jag inte förvänta mig, och vi har redan stämt en ny dejt i veckan. Känner mig som en tonårspojke på nytt!
  • burleskburkläsk
    Anonym (Frank) skrev 2025-03-17 08:29:46 följande:
    Vad kul att du frågar!
    Dejten gick väldigt bra måste jag säga, hon blev väldigt glad för allt jag ordnat och åt med god aptit. Hon sade själv att hon kände sig fint och romantiskt mottagen och välkommen hemma hos mig så jag tar det som ett gott betyg. Vi kysstes en hel del och kramades under kvällen så jag tänker att en bättre dejt kan jag inte förvänta mig, och vi har redan stämt en ny dejt i veckan. Känner mig som en tonårspojke på nytt!
    Wow vad underbart!

Kul att läsa att det gick så bra och att du gjort så fint för henne!

Lycka till på er kommande dejt!
  • Anonym (Kul_för_dig)

Som många har skrivit, städa och ha det fint hemma. Duka fint, levande ljus, lagat mat och se till att vädra.

var fräsch och lukta gott (överdriv inte med parfym).
    Gröna växter i hemmet gillar även kvinnor men det viktigaste att det är rent hemma hos dig. Bjud på bubbel när hon kommer och och ha musik i bakgrunden.

Fördök att vara lugn och se det som att en vän kommer på middag hemma. Laga sånt du är bekväm med och slappna av.

visa att du är intresserad av henne och hållsamtalen igång.

• Anonym (?)
    Vad kul att du frågar!
    Kul och bra jobbat. Fortsätt nu framåt!
  • Anonym (Belli)
    Vad kul att du frågar!
    Å vad roligt att höra!! 
  • Anonym (123456)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-15 13:46:24 följande:

Var dig själv.

Om du känner att det är lite pirrigt så säg det.

Inte fel att köpa en liten present, behöver inte vara nåt superstort, slå in, köp kort, skriv på kortet hur hon får dig att må, hennes värde för dig.

Lufta ur lägenheten.

Inget trams framme som dagstidning från i tisdags och småskräp.

Lukta gott, både i mun och på kropp.

Väldigt rent badrum (även allt i badrummet...även i badrumsskåpet...

Rena sängkläder om det leder dit.

Har du en dammvippa så kör över hela bygget.

Ha kondomer hemma - låt inte detta bli att det inte blir sex...om hon är väldigt på ochbfrågar var du har kondomer också har du inga..

Försök att vara avslappnad...

Skratta inte åt precis allt hon slänger ur sig.

Berätta hur fin hon är, ge beröm för nåt.

Ställ frågor....och motfrågor.

Låt det inte bli stelt...fråga vad hon vill hitta på.

Saker faller naturligt skall du se men det är inte dumt att fråga här...en större blandning människor och erfarenheter än just här vet jag inte om jag sett förut!

Ni får ha en fantastisk kväll! ❤️

Rent i badrumsskåpet? Vad ska hon där att göra?

Man kan fylla badrumsskåpet med torra ärtor och så hörs det ut om gästen är där och snokar.
  • Olsdotter
    Vad kul att du frågar!
    Underbart! Lycka till!
  • Anonym (Ann)

Åh vad kul att höra! Älskar solskenshistorier! ☀️

• burleskburkläsk
    Anonym (123456) skrev 2025-03-17 10:19:53 följande:
    Rent i badrumsskåpet? Vad ska hon där att göra?

Man kan fylla badrumsskåpet med torra ärtor och så hörs det ut om gästen är där och snokar.
    Jag städar i badrumsskåpet för jag vill ha det rent där.

Vad jag skrev var bara tips/förslag och inget annat.

Tänkte att det kan vara lätt att glömma att städa i skåpet medan man ändå gör resten.

Förlåt om jag sårade dig.
  • Anonym (123456)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-17 15:58:41 följande:
    Jag städar i badrumsskåpet för jag vill ha det rent där.

Vad jag skrev var bara tips/förslag och inget annat.

Tänkte att det kan vara lätt att glömma att städa i skåpet medan man ändå gör resten.

Förlåt om jag sårade dig.
    Fast var du vill ha rent hemma hos dig var ju inte vad Ts undrade över.
  • burleskburkläsk
    Anonym (123456) skrev 2025-03-17 16:06:37 följande:
    Fast var du vill ha rent hemma hos dig var ju inte vad Ts undrade över.
    Sant så du tycker jag skall säga förlåt till honom också?
  • Anonym (123456)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-17 16:31:54 följande:
    Sant så du tycker jag skall säga förlåt till honom också?
    Ja det kan du göra
  • Anonym (A)
    Vad kul att du frågar!
    Åh, vad roligtGlad
Svar på tråden Bjuda hem en kvinna för första gången