• Anonym (Undrande)

Kär i kollega

Jag började på nytt jobb för ca 6 månader sen.
    Jag fick en äldre kollega som jag hamnade i säng med efter en AW.
    Vi har nu haft sex några gånger och har fått känslor för varandra.
    Han är öppet homo medans jag inte är det och är gift och har 3 barn med min fru.
    Jag är 32 och han är 51.
    Jag vet inte hur jag vill göra, men jag är ju så kär i honom och har så otroligt bra sex med honom. 
    Vad tycker ni? Skall jag satsa på honom eller leva vidare i mitt straighta förhållande?

• Svar på tråden Kär i kollega
  • Anonym (du skall sansa dig)

Du är 32, gift med 3 barn. Sorry, men du måste skärpa dig och kliva in i garderoben igen. Dina barn är gissningsvis små och din fru och dina barn behöver dig. Du skall inte heller leva dubbelliv, utan helt tillbaks in i garderoben med dig.

Du har själv satt dig i den sitsen att du skaffat barn och gift dig med en kvinna. När dina barn är vuxna, utflyttade och din fru är kapabel att klara sig själv (också viktigt!) Då kanske du kan skilja dig och leva som gay. Inte före.

Vid det laget är din kollega runt 70 eller tom död, så glöm honom.

Du är man i första hand, gay är underordnat det, och som man skall man klara av att kontrollera sin sexualitet och göra det som är rätt. Det innebär självuppoffring. 

• Zoegazz
    Anonym (du skall sansa dig) skrev 2025-03-15 08:32:15 följande:

Du är 32, gift med 3 barn. Sorry, men du måste skärpa dig och kliva in i garderoben igen. Dina barn är gissningsvis små och din fru och dina barn behöver dig. Du skall inte heller leva dubbelliv, utan helt tillbaks in i garderoben med dig.

Du har själv satt dig i den sitsen att du skaffat barn och gift dig med en kvinna. När dina barn är vuxna, utflyttade och din fru är kapabel att klara sig själv (också viktigt!) Då kanske du kan skilja dig och leva som gay. Inte före.

Du är man i första hand, gay är underordnat det, och som man skall man klara av att kontrollera sin sexualitet och göra det som är rätt. Det innebär självuppoffring. 

Jäklar?
  • Anonym (du skall sansa dig)
    Zoegazz skrev 2025-03-15 08:54:56 följande:
    Jäklar?
    Hårt kanske men det är vad han borde göra. Jag förstår att garderoben var annorlunda förr när synen på homosexualitet var mer dömande, men TS är bara 32...född 1992 eller 1993 han är uppväxt i en tid där acceptansen för homosexualitet tom. var större än idag, så han har medvetet valt garderoben, inte tvingats in i den. Han har valt att gifta sig med en kvinna och skaffa 3 barn med henne. han har åtagit sig det och med det kommer ansvar. Hans dragning till sex med män måste därför vänta, han har redan som det är agerat oerhört själviskt. 
  • Anonym (rakt av)
    Anonym (du skall sansa dig) skrev 2025-03-15 08:32:15 följande:

ORD!
Svar på tråden Kär i kollega