• Anonym (NoFriends)

Kan man träffa partner utan vänner?

Hej, jag har i princip inga vänner och jag mår inte så dåligt över det. Men jag mår dåligt över att inte ha en flickvän. Kan man hitta en flickvän iallafall?

Har försökt med nätdejting men det är helt stendött tyvärr. Vad är lösningen för mig?

• Svar på tråden Kan man träffa partner utan vänner?
  • Tecum

Klart man kan, det är inte alla som träffar någon genom vänner. Om du jobbar eller studerar är det ett bättre sätt att få ihop det. Annars är det som vanligt, hobbies, föreningsliv, uteliv. Ha ögon och öron öppna och våga ta chansen när den dyker upp.

• Anonym (Vet inte för män?)

Vet inte om det funkar för män...men jag vet att det funkar för kvinnor som inte har vänner och att det är lättare för en vuxen kvinna med ensamhetsproblematik att få en pojkvän än att få nya vänner :( (Det kan man tolka positivt eller negativt, men det är så det är...är du ensam så är det pojkvän eller ensamhet som gäller)

Verkar som att de vänner en kvinna har när hon är ung är de vänner hon kommer ha sedan i livet, förlorar hon dem har hon inga vänner. Man blir inte insläppt i den gemenskapen. 

• Anonym (yes)
    Anonym (Vet inte för män?) skrev 2025-03-14 19:15:10 följande:

Vet inte om det funkar för män...men jag vet att det funkar för kvinnor som inte har vänner och att det är lättare för en vuxen kvinna med ensamhetsproblematik att få en pojkvän än att få nya vänner :( (Det kan man tolka positivt eller negativt, men det är så det är...är du ensam så är det pojkvän eller ensamhet som gäller)

Verkar som att de vänner en kvinna har när hon är ung är de vänner hon kommer ha sedan i livet, förlorar hon dem har hon inga vänner. Man blir inte insläppt i den gemenskapen. 

Japp detta stämmer Jag har inte haft svårt att hitta partners men har otroligt svårt att hitta vänner. Dvs jag har inga vänner.Rynkar på näsan

Men tror tyvärr att det är lite annorlunda för män. En ensam man bör nog verkligen fokusera på att hitta vänner innan han försöker hitta en partner tror jag. Flr kvinnor har svårt att acceptera en man som inte har ett gäng runt sig. Kvinnor är mycket mer känsliga för mannens hela livssituation än vad män är när de letar efter en partner.
  • Anonym (Rejv)
    Anonym (NoFriends) skrev 2025-03-14 18:59:11 följande:
    Kan man träffa partner utan vänner?

Hej, jag har i princip inga vänner och jag mår inte så dåligt över det. Men jag mår dåligt över att inte ha en flickvän. Kan man hitta en flickvän iallafall?

Har försökt med nätdejting men det är helt stendött tyvärr. Vad är lösningen för mig?

Tror inte det är vänner som är avgörande. Tror det är att en avsaknad av vänner är ett symptom på någon som kanske saknar talang för relationsbyggande (som en partner faktiskt är)

Så, som svar på din fråga: ja, man kan absolut kunna skaffa en partner även fast man inte har vänner. Men man kanske ska rannsaka sig själv och utvärdera ens talang för relationsskapande.
  • Tecum
    Anonym (yes) skrev 2025-03-14 19:48:12 följande:
    Japp detta stämmer Jag har inte haft svårt att hitta partners men har otroligt svårt att hitta vänner. Dvs jag har inga vänner.Rynkar på näsan
    Men tror tyvärr att det är l

ite annorlunda för män. En ensam man bör nog verkligen fokusera på att hitta vänner innan han försöker hitta en partner tror jag. Flr kvinnor har svårt att acceptera en man som inte har ett gäng runt sig. Kvinnor är mycket mer känsliga för mannens hela livssituation än vad män är när de letar efter en partner.
    Tyvärr har du rätt. För en kvinna är det ett plus att vara ensam, eller verka ensam, om hon vill träffa en man. Det är bara att se hur det är på krogen eller dansställen, en ensam kvinna sticker ut och män flockas. Medan hos kvinnor i grupp försvinner många i mängden. För män är det tvärtom.

Därmed inte sagt att det är kört för TS. Men han måste söka sig till miljöer där han träffar folk. 
  • Anonym (=)

Som ensam man om man ser hyfsad ut men framför allt för sig med självförtroende blir man kontaktad ute av kvinnogäng. 

Ännu lättare om man själv tar kontakt. Då kan man mångdubbla samtalen.

• Anonym (=)

Men frågar man på nätforum har man nog lika stor chans att vinna 10 miljoner.

• Anonym (Rejv)

Vid nätdejting (som ts misslyckas med) så är antalet vänner inte ens synbart.

• fornminne
    Anonym (yes) skrev 2025-03-14 19:48:12 följande:

Men tror tyvärr att det är lite annorlunda för män. En ensam man bör nog verkligen fokusera på att hitta vänner innan han försöker hitta en partner tror jag. Flr kvinnor har svårt att acceptera en man som inte har ett gäng runt sig. Kvinnor är mycket mer känsliga för mannens hela livssituation än vad män är när de letar efter en partner.
    En man behöver inte ha många vänner eller ett gäng runt sig för att vara attraktiv.

Men har han inget socialt liv alls, drar många kvinnor öronen åt sig. De vill inte vara allt han har. Den viktigaste personen i hans liv ja, men inte den enda.

Män är nog mindre nogräknade när det gäller sånt, många är glada bara de får en flickvän, bryr sig inte om hur hennes övriga liv ser ut.
  • Freddie K

Man skulle kunna tro att den här tråden skapades av mig, men icke. Jag har inte så många vänner heller. De få jag har bor inte i den här stan så vi ses aldrig. Man kan träffa en partner utan att ha vänner, men det blir mycket svårare, men allt blir inte guld och gröna skogar bara för att man har en flickvän.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Kan man träffa partner utan vänner?