• Anonym (Lea)

Osäker på vad han tycker om mig till utseendet

Jag träffade en kille på nätet (ej dejtingsajt) och vi det växte fram en djup vänskaplig kontakt. Efter ett tag började vi båda känna att det var mer än så och när vi hade träffats på riktigt insåg vi båda att vi var kära. Alltså jättekära. 

Han bekräftar mig jättemycket känslomässigt och mycket talar för att han älskar mig rentav då han visar det i handling. Han har inte sagt det rakt ut än, men det är tydligt ändå. Men en sak gör mig ganska osäker med honom och det är vad han tycker om mitt utseende. Han har sagt upprepade gånger att jag har vackra ögon visserligen och han kan säga min sköna till mig, men det tolkar jag inte som en komplimang för utseendet. Jag är nog egentligen inte hans typ tror jag, för han brukar gilla mulliga kvinnor, storbystade. Jag uppfyller snarare skönhetsidealet till kropp (timglasformad men ändå petite). Jag har alltid fått väldigt mycket komplimanger från män i olika åldrar för mitt utseende, så detta att han inte kommenterar det är annorlunda för mig och gör mig osäker. 

Jag vet inte om jag vågar fråga honom heller, tänk om man säger att han inte gillar mitt utseende liksom. 

• Svar på tråden Osäker på vad han tycker om mig till utseendet
  • Anonym (Jobba på dig själv)

Det där får du nog lösa själv, så att säga. Han kan ju inte säga något annat än att du är fin, oavsett.

• Anonym (Lea)
    Anonym (Jobba på dig själv) skrev 2025-03-14 10:59:59 följande:

Det där får du nog lösa själv, så att säga. Han kan ju inte säga något annat än att du är fin, oavsett.

Vadå jobba på mig själv? Jag har verkligen inget behov av att alla ska finna mig attraktiv, men är jag ihop med någon så vill jag såklart att han ska attraheras av mig även till utseendet. Det är väl inte något konstigt med det? 
  • Anonym (Tina)

Tacksamt att ha ett utseende som inte lockar. Att ha självkänsla, vara en stark person och en intressant personlighet är något som lockar mig mer. Klart du kan fråga honom. Vad skulle hända om han sa nej, gillar mörkhåriga eller nåt annat eller ljög och sa ja?

• Anonym (Grabb)

Hur vet du att han brukar attraheras av mulliga, storbystade kvinnor...? Är det något han har sagt, rakt ut, eller vad får dig att tro att det är hans "ideal", eller "kravspec"...?

hur länge har ni umgåtts? hur brukar ni umgås...? enbart på tu man hand eller bland folk...?

Han verkar ju ha känslor för dig så uppenbart så är han attraherad av dig som person. Tycker att du har fina ögon, kallar dig för sin sköna. Sug åt dig av det positiva och lägg inte för mycket tid och energi på saker som "inte sägs"... eller börja nojja...

• Fjäril kär

Att man älskar någon betyder just att man älskar allt med personen. Utseendet och personlighet. Han blev kär för att du är du. Han attraherade av hela dig och därför blev han kär. 

Jag antar att ni har sex? Då är han såklart attraherad om ni har sex. Annars skulle han inte vilja ligga. 

• Anonym (Jobba på dig själv)
    Anonym (Lea) skrev 2025-03-14 11:06:28 följande:
    Vadå jobba på mig själv? Jag har verkligen inget behov av att alla ska finna mig attraktiv, men är jag ihop med någon så vill jag såklart att han ska attraheras av mig även till utseendet. Det är väl inte något konstigt med det? 
    Nu skrev jag inte att du har ett behov av att andra finner dig attraktiv. Men du har ju uppenbarligen ett behov av att han ska säga vissa saker till dig och tycka att du är snygg. Det viktiga är väl att han vill vara med dig. Så ja, jobba på självkänslan
  • Anonym (Lea)
    Anonym (Grabb) skrev 2025-03-14 11:16:56 följande:

Hur vet du att han brukar attraheras av mulliga, storbystade kvinnor...? Är det något han har sagt, rakt ut, eller vad får dig att tro att det är hans "ideal", eller "kravspec"...?

hur länge har ni umgåtts? hur brukar ni umgås...? enbart på tu man hand eller bland folk...?

Han verkar ju ha känslor för dig så uppenbart så är han attraherad av dig som person. Tycker att du har fina ögon, kallar dig för sin sköna. Sug åt dig av det positiva och lägg inte för mycket tid och energi på saker som "inte sägs"... eller börja nojja...

Vi började som sagt som vänner, då uttryckte han själv att han gillar mulliga kvinnor med stora bröst. 

Vi umgås mest på tu man hand, men varken han eller jag har så många vänner då båda är ensamvargar. Han har dock inga problem med att visa vår kärlek offentligt och går hand i hand med mig ute, kysser mig osv. Vi har setts sedan september. 

• Anonym (Lea)
    Fjäril kär skrev 2025-03-14 11:30:28 följande:

Att man älskar någon betyder just att man älskar allt med personen. Utseendet och personlighet. Han blev kär för att du är du. Han attraherade av hela dig och därför blev han kär. 

Jag antar att ni har sex? Då är han såklart attraherad om ni har sex. Annars skulle han inte vilja ligga. 

Ja vi har jättemycket sex, haha. 
  • Anonym (Fast nja)
    Fjäril kär skrev 2025-03-14 11:30:28 följande:

Fast så behöver det inte vara... man kan älska någons "själ" utan att för den sakens skull älska utseendet... min pojkvän är allt annat än attraktiv och nej, han är inte ens attraktiv i mina ögon, MEN jag älskar honom ändå.
  • Anonym (Rob)

Hur vet du att du är Petite ?  Va har du för bmi ?
    Vissa män verkar inte ha någon speciell typ de attraheras utav utan kan tända på både mulliga och smala.
    Även om han kanske har preferens för mulliga med stora bröst...

Svar på tråden Osäker på vad han tycker om mig till utseendet