• Anonym (Frusen)

Fryser konstant

Sen jag blev gravid fryser jag enormt. Det är som att jag fryser ända in i själen, trots flera koftor och täcken och filtar. Är i vecka 11 och undrar när detta kommer gå över!! någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Fryser konstant
  • timeless

Exakt samma här! V.7 dock. Fryser ihjäl så jag måste gå och ta en varm dusch mitt under dagen på det varmaste.
    På natten är jag dock så varm att jag måste sova med öppet fönster för att sedan frysa ihjäl mig dagen efter. 

• Mazarin82

Hade likadant,  visade sig vara hypotyreos (hade under graviditeten). Be att få ta prov då det bör medicineras. 

• xnfsm

Jag hade samma. behöver inte vara något men som en skriver, det kan vara sköldkörteln. Jag hade det

• timeless
    Mazarin82 skrev 2025-03-13 21:26:25 följande:

Hade likadant,  visade sig vara hypotyreos (hade under graviditeten). Be att få ta prov då det bör medicineras. 

Hej! 

Jag fick svar idag att mitt tsh ligger på 3.0.
    Har dessutom Levaxin 25 mg. Nu vet jag inte om jag kommer behöva höja dosen men har ju symtomen som frossa och trötthet.

• Anonym (Frusen)
    Mazarin82 skrev 2025-03-13 21:26:25 följande:

De har tagit prov på TSH som var normalt. är det fler prover de bör ta? har järnbrist också, kanske är det som spökar?
  • Anonym (Frusen)

Mitt tsh ligger på 0,63 så det är snarare isåfall hypertyreos än hypo, om jag tänker rätt??

Svar på tråden Fryser konstant