• Anonym (Arg granne)

Får störningsjouren...

Ge mig straffavgift trots att det var tyst när de väl kom hit? Grannen påstår sig ha visat en ljudinspelning. Hur kan det vara giltigt? Sånt går ju att manipulera hur lätt som helst?

• Svar på tråden Får störningsjouren...
  • Anonym (?)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 07:48:26 följande:
    Får störningsjouren...

Ge mig straffavgift trots att det var tyst när de väl kom hit? Grannen påstår sig ha visat en ljudinspelning. Hur kan det vara giltigt? Sånt går ju att manipulera hur lätt som helst?

Bestrid
  • Anonym (Arg granne)
    Anonym (?) skrev 2025-03-13 07:55:28 följande:
    Bestrid
    Det har jag, men de har inte svarat.
  • Anonym (Lo)

Har du stört så pass att de fick ringa störningsjouren så får du väl acceptera det.
    normalt ringer grannar på flertalet gånger innan de börjar blanda in jouren och då behöver du börja ändra ditt beteende för allas bästa.

• Anonym (M)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 07:48:26 följande:
    Får störningsjouren...

Så du har inte stört?

Om du stört, varför vill du inte ta ansvar?
  • Anonym

Det här är ju bara för dumt för att vara sant. Tror du att störningsjouren kontrollerar någon slags ögonblicksläge och förutom just då, får alla störa så mycket de vill?

Kan polisen verkligen haffa någon efter att ett brott har begåtts? Ska det vara så? Om ingen erkänner ett mord så ska väl ingen bli gripen? Mördaren kanske räfsar uppfarten eller håller på med något helt annat efteråt och då kan man ju aldrig veta?
    Då är det ju inte relevant med någon påföljd.

• Anonym (Arg granne)
    Anonym skrev 2025-03-13 09:57:22 följande:

Det här är ju bara för dumt för att vara sant. Tror du att störningsjouren kontrollerar någon slags ögonblicksläge och förutom just då, får alla störa så mycket de vill?

Kan polisen verkligen haffa någon efter att ett brott har begåtts? Ska det vara så? Om ingen erkänner ett mord så ska väl ingen bli gripen? Mördaren kanske räfsar uppfarten eller håller på med något helt annat efteråt och då kan man ju aldrig veta?
    Då är det ju inte relevant med någon påföljd.

Det är precis det de ska, hur ska de annars kunna bevisa att personen stört och att det inte bara är grannen som jävlas? Du kan omöjligt jämföra det med mord, herregud.
  • Anonym (S)

Oklart i denna tråd om du faktiskt stört...och det är ju avgörande
    Har du stört får du väl ta ditt ansvar, betala och lära dig av läxan.

Har du inte stört, bestrider du det.

• Anonym (Arg granne)
    Anonym (Lo) skrev 2025-03-13 08:23:18 följande:

Har du stört så pass att de fick ringa störningsjouren så får du väl acceptera det.
    normalt ringer grannar på flertalet gånger innan de börjar blanda in jouren och då behöver du börja ändra ditt beteende för allas bästa.

Jasså, gör man? De hörde inte av sig och det har inte jag heller gjort när grannen festade in på småtimmarna.
  • Anonym (?)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 10:10:47 följande:
    Det är precis det de ska, hur ska de annars kunna bevisa att personen stört och att det inte bara är grannen som jävlas? Du kan omöjligt jämföra det med mord, herregud.
    Vägrar du betala kommer det på något sätt för eller senare hamna i domstol. Där får båda sidor presentera eventuell bevis och ifrågasätta motparten. Sen är det upp till domstolen att avgöra vem som har rätt.
  • Anonym (Arg granne)
    Anonym (S) skrev 2025-03-13 10:11:20 följande:

Oklart i denna tråd om du faktiskt stört...och det är ju avgörande
    Har du stört får du väl ta ditt ansvar, betala och lära dig av läxan.

Har du inte stört, bestrider du det.

Jag kan omöjligt ha stört så till den vida grad att störningsjouren var nödvändig. Det lät allt som allt kanske 5-10 minuter. Jag har ingen läxa att lära av det här, jag var tvungen att föra lite oväsen, men SÅ mycket kan det omöjligt ha hörts.
Svar på tråden Får störningsjouren...