• Anonym (Hålla)

Partner som jobbar borta

Hade ni varit okej med om din sambo som jobbar borta, hade haft en krogkväll med kollegor  utan att nämna något till dig?

Ponera också att förtroendet till partner är skadat och tilliten behöver byggas upp igen.

• Svar på tråden Partner som jobbar borta
  • Anonym (M)

Vet inte. Beror på varför tilliten är bruten. Är det en svartsjuk sambo (utan orsak), så förstår jag att man inte berättar, för då blir det i regel ännu värre.

• Anonym (Frugan)

Min man får gå på krogen utan mitt tillstånd.
    Senast jag hade krogkväll med kollegor körde jag bil och var hemma innan nio.
    Grunden i ett parförhållande är att man litar på varandra.

• Anonym (Singeltant)

1. Jag bestämmer inte över min partner.
    2. Min partner bestämmer inte över mig.
    3. Ärlighet och kommunikation är grunden till en god relation.
    4. Vi kommunicerar och kompromissar på så vis så båda känner sig trygga och nöjda i vår relation.

Jag tänker att om ens partner jobbar borta så har man väl ändå daglig kontakt, och då kommer det väl upp naturligt att han ska ut. Inte för att jag ska kontrollera honom utan för att jag älskar honom och vill veta vad han gör. Och jag hoppas att han är lika intresserad av vad jag gör. Sen självklart är det inte alltid möjligt med daglig kontakt, det förstår jag också. 

Jag är så jävla gammal så jag tänker... ORKA??? Har han svikit dig, skit i honom! Livet är för kort för att ha ångest över en partner som inte respekterar dig. 
    Woman up!!

• Anonym (Hålla)
    Anonym (Singeltant) skrev 2025-03-12 17:07:30 följande:

1. Jag bestämmer inte över min partner.
    2. Min partner bestämmer inte över mig.
    3. Ärlighet och kommunikation är grunden till en god relation.
    4. Vi kommunicerar och kompromissar på så vis så båda känner sig trygga och nöjda i vår relation.

Jag tänker att om ens partner jobbar borta så har man väl ändå daglig kontakt, och då kommer det väl upp naturligt att han ska ut. Inte för att jag ska kontrollera honom utan för att jag älskar honom och vill veta vad han gör. Och jag hoppas att han är lika intresserad av vad jag gör. Sen självklart är det inte alltid möjligt med daglig kontakt, det förstår jag också. 

Jag är så jävla gammal så jag tänker... ORKA??? Har han svikit dig, skit i honom! Livet är för kort för att ha ångest över en partner som inte respekterar dig. 
    Woman up!!

Tack för ditt svar. Det känns innerligt skönt att bli förstådd. Det är ju precis det, vi har dagligen kontakt. Nu är vi sambos men efter att många såna här saker har hänt så tror jag att jag måste tänka om vad det gäller relationen. Jag vill inte alls ha det så här och jag har försökt att få till en kompromiss och förbättring men jag är bara inte en del av hans dagar känner jag.
  • Lynx123
    Anonym (Frugan) skrev 2025-03-12 16:49:58 följande:

Min man får gå på krogen utan mitt tillstånd.
    Senast jag hade krogkväll med kollegor körde jag bil och var hemma innan nio.
    Grunden i ett parförhållande är att man litar på varandra.

Absolut...men berättar ni det inte för varandra?
  • Anonym (Singeltant)
    Anonym (Hålla) skrev 2025-03-12 17:13:02 följande:
    Tack för ditt svar. Det känns innerligt skönt att bli förstådd. Det är ju precis det, vi har dagligen kontakt. Nu är vi sambos men efter att många såna här saker har hänt så tror jag att jag måste tänka om vad det gäller relationen. Jag vill inte alls ha det så här och jag har försökt att få till en kompromiss och förbättring men jag är bara inte en del av hans dagar känner jag.
    Är problemen i er relation att han har svårt med den vardagliga kommunikationen och detta gör att du inte känner dig sedd och bekräftad av honom?
  • Anonym (Hålla)
    Anonym (Singeltant) skrev 2025-03-12 17:28:59 följande:
    Är problemen i er relation att han har svårt med den vardagliga kommunikationen och detta gör att du inte känner dig sedd och bekräftad av honom?
    Huvudet på spiken där. Han berättar inte saker för mig som man normalt gör i en relation. Det kan vara vad som helst. Alltså helt meningslösa saker som egentligen inte har någon anledning att inte berätta. Eller större som den här. Han får gärna gå på Krogen men jag kände att det är väl normalt att man berättar det för sin partner. 
  • Tukt
    Anonym (Hålla) skrev 2025-03-12 17:35:38 följande:
    Huvudet på spiken där. Han berättar inte saker för mig som man normalt gör i en relation. Det kan vara vad som helst. Alltså helt meningslösa saker som egentligen inte har någon anledning att inte berätta. Eller större som den här. Han får gärna gå på Krogen men jag kände att det är väl normalt att man berättar det för sin partner. 
    Det är alltså ett generellt problem, inte ett specifikt. Därför är det nog bättre att hantera det så. Inte hitta ett rätt fel på en enstaka grej och försöka använda det som ett "vapen" i att försöka bevisa saker.
    Parterapi?
  • NinniQX

Har han alltid varit sån? Jag och min man har daglig kontakt, han jobbar borta 1-2 veckor sen hemma 1 vecka. Vi berättar saker för varandra och även om han skulle gå ut på krogen. Skulle kännas konstigt annars att man inte vill dela med sig av sitt liv. 

Svar på tråden Partner som jobbar borta