• Annapanna89

Vad är detta??

I 7 dagar har jag haft feber och jag har maxat Alvedon samt försökt få i mig vätska och mat, dock går det inte så bra alla gånger då jag mår sjukt illa. 

jag har varit hos läkaren 3 gånger då jag knappt kunnat andas och har idag fått både en inhalator + slemlösande hostmedicin (äntligen) MEN nu vägrar plötsligt febern gå ner trots Alvedon?? Den ligger stadigt på 38,2 (har 36 i vanliga fall så jag är mer död än levande) 

äldsta sonen är också sjuk men är ?bara? inne på dag 3 

har ni några husmorsknep på hur jag kan få ner febern? Och sluta må illa 🤒

• Svar på tråden Vad är detta??
  • Anonym (Febernedsättande)

Håller med föregående talare, Ipren är mycket mer effektiv än Alvedon. Om febern är riktigt envis kan man kombinera 2 Alvedon + 1 Ipren.

• Anonym (Mimmi)

Jag tycker du ska kontakta vården igen då, ring 1177.

Feber som inte går ner trots medicin kan vara allvarlig infektion och behöver du antibiotika så lär det knappast hjälpa med smärtstillande.

• Annapanna89
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-03-12 19:34:42 följande:

Jag tycker du ska kontakta vården igen då, ring 1177.

Feber som inte går ner trots medicin kan vara allvarlig infektion och behöver du antibiotika så lär det knappast hjälpa med smärtstillande.

när jag var på vc ( när jag fick inhalatorn + slemlösande) så sa läkaren ?vissa går och mår såhär i 3 månader, ta inte Alvedon mer för din feber kommer bara stanna kvar då? 

vilket jag tycker är konstigt 😅 

men jag ska kanske ringa 1177 istället de kanske ger bättre råd 🙈 

• Anonym (Alv)

Om man inte har väldigt hög feber så ska man låta kroppen sköta läkningen själv. Feber är ju kroppens sätt att få bort det som är fel i kroppen och att då hindra med att ta en massa Alvedon gör ju att det tar längre tid innan man blir frisk. visst man kan känna sig döende vid 38 i feber men vill man bli frisk fortare så kanske man inte ska  maxa med Alvedon utan kanske bara ta det vid läggdags och sen endast dricka en massa vatten. 

Har jag 38 i feber så brukar de oftast gå över på runt 2 dagar. 

• Annapanna89
    Anonym (Alv) skrev 2025-03-14 22:07:40 följande:

Om man inte har väldigt hög feber så ska man låta kroppen sköta läkningen själv. Feber är ju kroppens sätt att få bort det som är fel i kroppen och att då hindra med att ta en massa Alvedon gör ju att det tar längre tid innan man blir frisk. visst man kan känna sig döende vid 38 i feber men vill man bli frisk fortare så kanske man inte ska  maxa med Alvedon utan kanske bara ta det vid läggdags och sen endast dricka en massa vatten. 

Har jag 38 i feber så brukar de oftast gå över på runt 2 dagar. 

Skönt att det går snabbare för dig! 

jag har varit i kontakt med vc och tagit prover flera gånger men det visar inget så det är en envis jäkla influensa 😅 så jag vilar och vilar, tog en kort promenad i solen och blev helt utslagen 😅 men snart ska det väl bli bättre 

Svar på tråden Vad är detta??