Vad gör ni på er fritid för återhämtning?
Jag är sjukskriven för utmattning och försöker hitta tillbaka till en hållbar vardag. Jag är en person som satt mig själv åt sidan i alla år. Kan inte minnas när jag gjorde något för mig själv senast.
Nu behöver jag hitta något som ger mig energi, men jag har ingen aning om vad. Vad gör ni på kvällar/helger/er fritid som får er att må bra?
Jag känner att jag under denna sjukskrivning inte tagit mig för något. Jag vet inte vad man brukar göra. Hela mitt liv har bara gått åt till att hjälpa andra. Gör allt för mina barn, min sambo, min familj, mina vänner. Jag har curlat mina barn alldeles för mycket och hämtat vatten, serverat maten framför teven, lagat specialrätter åt dem osv. Jag har städar deras rum, hela hemmet, dragit allt ensam och min sambo har spelat dator eller liknande. Jag har bakat åt mina vänner, hjälpt dem med renoveringar, hjälpt mina föräldrar med städ, hushåll, målat osv. Jag har aldrig ägnat tid åt mig själv. Inte ens innan barnen. Fick mitt första barn när jag var 19 år. Eller ja, en gång per år cirka har jag gått till frisören. Men that's it.