-
-
Svar på tråden Dejta sitt ex’s kompis?
-
Förstår inte problemet? Om ni klickar så bara kör på, ett ex är ett ex och ingen som ska styra ditt kärleksliv.
-
Jag ser inte heller problemet i detta fall.
-
Det tycker jag absolut. Exet är ett ex och ingen som styr ditt liv. Svårare fråga är mer om det är ok att dejta en kompis ex, för ens kompis har man ju en pågående relation till (dvs det är din dejt som ev har något att ta ställning till, inte du. Men det var ju mer bekant än kompis så han bryr sig säkert inte heller.)
-
Absolut att det är ok alltså.Kvittning skrev 2025-03-10 22:47:32 följande:
Det tycker jag absolut. Exet är ett ex och ingen som styr ditt liv. Svårare fråga är mer om det är ok att dejta en kompis ex, för ens kompis har man ju en pågående relation till (dvs det är din dejt som ev har något att ta ställning till, inte du. Men det var ju mer bekant än kompis så han bryr sig säkert inte heller.)
-
Men ska jag säga något om mitt ex eller som att vi har träffats förut? Vet ju somsagt inte om han minns mig men om vi båda minns varandra känns det konstigt att låtsas vara främlingar.Tecum skrev 2025-03-10 20:57:56 följande:
Förstår inte problemet? Om ni klickar så bara kör på, ett ex är ett ex och ingen som ska styra ditt kärleksliv.
-
Varför skulle du inte säga något? Det är ju en sak ni har gemensamt och en bra ingång till närmare kontakt.Poisonivy skrev 2025-03-11 20:59:53 följande:Men ska jag säga något om mitt ex eller som att vi har träffats förut? Vet ju somsagt inte om han minns mig men om vi båda minns varandra känns det konstigt att låtsas vara främlingar.
Och skulle han mot förmodan backa är det bättre att det kommer fram nu än senare. -
Klart du ska berätta.Poisonivy skrev 2025-03-11 20:59:53 följande:Men ska jag säga något om mitt ex eller som att vi har träffats förut? Vet ju somsagt inte om han minns mig men om vi båda minns varandra känns det konstigt att låtsas vara främlingar.
Sedan får du bestämma dig, är de bara bekanta eller är de kompisar? -
De var med i samma förening drygt 2 år sen men vet inte om de fortfarande har kontakt. Mitt ex pluggar inte längre så det är inte så att de stöter på varandra i skolan.Anonym (Anni) skrev 2025-03-12 17:58:22 följande:Klart du ska berätta.
Sedan får du bestämma dig, är de bara bekanta eller är de kompisar? -
Jag hade berättat tidigt på dejten att jag mindes honom från den gången ni träffades tidigare. Jag hade även berättat varför jag mindes honom. Något slags intryck gjorde han ju, och han lär bli glad att du mins honom.
Jag skulle ha fokuserat på sammanhanget ni träffades i, och vad du mindes av honom från det tillfället, inte på att du var där pga ditt ex.
exempel
Jag är rätt säker på att vi har träffats förut, spelar inte du bandy? Jag tror vi träffades efter en match, jag mins det, för du såg så avspänd ut fast ni förlorade matchen. Skön attityd!