• Pinky1980

Trafikinspektör Förarprövare

Hej,  jag undrar om någon vet vad en trafikinspektör tjänar. Jag är inte intresserad av diverse sidor på nätet som har denna information för det stämmer tydligen inte. 

tack på förhand 

• Svar på tråden Trafikinspektör Förarprövare
  • Anonym (S)

Ring och fråga, det är offentliga uppgifter 

• Anonym (Volvo)
    Pinky1980 skrev 2025-03-10 13:53:22 följande:
    Trafikinspektör Förarprövare

Hej,  jag undrar om någon vet vad en trafikinspektör tjänar. Jag är inte intresserad av diverse sidor på nätet som har denna information för det stämmer tydligen inte. 

tack på förhand 

Siffrorna varierar eftersom det beror på vilken utbildning du har i grunden och vilken anställning du har. Dvs personlig lönesättning.
    Lönen är mellan 35.0000 och 59.000  .
    Grundlön medan du går som aspirant under utbildning är ca 27.000 
  • Pinky1980

Hej anonym Volvo

Tack för info. Jag är 45 år och har erfarenhet som parkeringsvakt för kommunen och inom psykiatrin, har endast B-körkort. Tror du att jag kommer ligga i det lägre löne spannet eller kan jag komma upp till typ 38.000? 

• Anonym (Volvo)
    Pinky1980 skrev 2025-03-10 18:21:08 följande:

Hej anonym Volvo

Tack för info. Jag är 45 år och har erfarenhet som parkeringsvakt för kommunen och inom psykiatrin, har endast B-körkort. Tror du att jag kommer ligga i det lägre löne spannet eller kan jag komma upp till typ 38.000? 

Eftersom det är personlig lönesättning så är det omöjligt att svara på .  Ingångslönen ligger på 30-32.000 och resten beror på i vilken omfattning du blir anställd och vad dom har för krav på vidareutbildning förutom deras grundutbildning. 
  • Pinky1980

Dom har inget krav på vidareutbildning, utan vill bara att man går deras utbildning som är lite under ett år. Man blir automatiskt tillsvidareanställd som Förarprövare efter avslutad kurs. 
    Är du säker att det är så lite som 30-32 i ingångslön? Är du själv Förarprövare eller känner någon som är?

Svar på tråden Trafikinspektör Förarprövare