• Anonym (sluta!)

Hatet mot incels stigmatiserar män

Jag läste en tråd där en kvinna är rädd för att hennes son har komplex över sin korta längd. Hon poängterade dock att sonen inte är incel. Han hade varit med flera tjejer trots sina längdkomplex.

Vad hade hänt om han hade varit en incel? Varför behövde det lyftas fram?

Tänk på alla män därute som faktiskt är incels och behöver vara rädda för omgivningens fördömande reaktioner. Föräldrar som ser ner på dem. Tjejer som dissar dem för att de är oskuld. Vänsteraktivister som felaktigt beskriver dem som misogyna kvinnohatare.

Vilken nytta gör denna exkludering och stigmatisering annat än leder till en epidemi av psykisk ohälsa?

• Svar på tråden Hatet mot incels stigmatiserar män
  • Anonym (M)
    Anonym (sluta!) skrev 2025-03-10 08:51:35 följande:
    Hatet mot incels stigmatiserar män

Jag läste en tråd där en kvinna är rädd för att hennes son har komplex över sin korta längd. Hon poängterade dock att sonen inte är incel. Han hade varit med flera tjejer trots sina längdkomplex.

Vad hade hänt om han hade varit en incel? Varför behövde det lyftas fram?

Tänk på alla män därute som faktiskt är incels och behöver vara rädda för omgivningens fördömande reaktioner. Föräldrar som ser ner på dem. Tjejer som dissar dem för att de är oskuld. Vänsteraktivister som felaktigt beskriver dem som misogyna kvinnohatare.

Vilken nytta gör denna exkludering och stigmatisering annat än leder till en epidemi av psykisk ohälsa?

Har du varit inne på ett incelforum någon gång?
  • Anonym (sluta!)
    Anonym (M) skrev 2025-03-10 09:01:41 följande:
    Har du varit inne på ett incelforum någon gång?
    Jag har varit inne på det här forumet och sett vad folk skriver om incels.
  • Anonym (M)
    Anonym (sluta!) skrev 2025-03-10 09:03:17 följande:
    Jag har varit inne på det här forumet och sett vad folk skriver om incels.
    Du har alltså inte varit på ett incelforum och läst vad de, dvs incels,  skriver?
  • Anonym (sluta!)
    Anonym (M) skrev 2025-03-10 09:10:37 följande:
    Du har alltså inte varit på ett incelforum och läst vad de, dvs incels,  skriver?
    Har du varit det? Känner du till några incelforum på svenska?

Vad några har skrivit ska inte hela gruppen män utan relationer behöva stå till svars för.
  • Lynx123

Fast hon var väl rädd att han skulle BLI incel pga sina längkomplex? Det verkar ju inte vara särskilt kul att vara.

• Anonym (sluta!)
    Lynx123 skrev 2025-03-10 09:14:38 följande:

Fast hon var väl rädd att han skulle BLI incel pga sina längkomplex? Det verkar ju inte vara särskilt kul att vara.

Nej, hon var inte rädd för att han skulle bli det. Hon ville betona att han inte var incel för att inte behöva skämmas för det inför andra föräldrar.
  • Anonym (?)

Vad menar du med incel, TS?

• Anonym (T)

Det beror ju på vad man lägger i begreppet incel. Jag har svårt att tro att folk generellt känner som du beskriver för män som inte lyckas med relationer, det som är obehagligt är ju ideologin och världsåskådningen som en del av dessa följer.

Svar på tråden Hatet mot incels stigmatiserar män