Bästa studsmattan?
Hej! 👋
Har hållt emot länge men nu ska det ske ? barnen ska få en studsmatta! De är 9 och 7 år gamla, och nu behöver jag hjälp att hitta den bästa.
Så vilken studsmatta rekommenderar ni?
Hej! 👋
Har hållt emot länge men nu ska det ske ? barnen ska få en studsmatta! De är 9 och 7 år gamla, och nu behöver jag hjälp att hitta den bästa.
Så vilken studsmatta rekommenderar ni?
Varför har du hållit emot en studsmatta?...
En avlång är bra när många vill studsa samtidigt men man får inte lika bra tryck i studsen. En rund är bättre ur den aspekten. Köp en Berg eller north el.dyl så blir det bra, +10k kostar en bra matta som håller länge och köp inte en liten det ångrar du bara och får köpa en till.
Det finns många studsmattor på nätet: testgurun.com/basta-studsmatta/ Jag hoppas att du hittar en bra studsmatta
Bland de bästa köpen vi gjort!
Vi köpte en begagnad från Biltema. Själva mattan funkar fint, men fästena till nätet slits snabbt och behöver bytas ut. Reservdelar finns.
För vår del ville vi ha en rätt stor och tittade även på maxvikt, så även vi vuxna kan vara med och hoppa.
Min erfarenhet är att det är mer hållbart att ha skyddsnätet innanför fjäderskyddet. Annars är risken stor att fjäderskyddet trampas sönder.
I övrigt håller jag med Studentpappa. Köp inte en för liten, du kommer ångra dig. Ovala och avlånga har ett syfte ibland. T ex om ungarna kör gymnastik och vill kunna göra typ flickis - salto då kan de få någon halvmeter mer utrymme om de kör diagonalt på en rektangulär.
Berg runt 4-4,5m har vi, stått uppställd i säkert 7år.. har tagit in duk och nät de flesta vintrar för att hoppduken inte ska bli uttänjd av 50cm snö men vissa vintrar blev det ogjort och sopade den då ibland.
Håller än och brorsans ungar tyckte den hade mkt bättre studs än deras billigare.
Vet inte om det påverkat men vi har haft skoförbud på den för att inte kliva upp med leriga/grusiga sulor som nöter (bot lantligt så det kanske är skitigare här än på villatomten i stan).
Den rekommendras!
Vi har en avlång Berg grand favorit. 5 m lång tror jag. Är jättenöjda. Tar in plastdelar och fjädrar på vintern.
Fem meter är stort och behövs inte om man bara ska hopp-leka (vi har en gymnast). Hade först en på två meter och den var för liten. Då kan man mest hoppa upp och ner. Jag skulle tro att tre meter behövs för att göra lite mer äventyrlig och fantasifull hoppning. :)
Glöm inte flera jordankare och rejäla remmar för utomhusbruk, så att den inte blåser bort. Studsmattor på vift kan göra stor skada.
Vi har en avlång Berg grand favorit. 5 m lång tror jag. Är jättenöjda. Tar in plastdelar och fjädrar på vintern.
Fem meter är stort och behövs inte om man bara ska hopp-leka (vi har en gymnast). Hade först en på två meter och den var för liten. Då kan man mest hoppa upp och ner. Jag skulle tro att tre meter behövs för att göra lite mer äventyrlig och fantasifull hoppning. :)
Glöm inte flera jordankare och rejäla remmar för utomhusbruk, så att den inte blåser bort. Studsmattor på vift kan göra stor skada.
Vi köpte den största från Jysk för cirka 6 år sedan och den står sig fortfarande bra. Tar in den på hösten för att förlänga livslängden.
Vi köpte också från Jysk. Vi hade den i mer än 10 år och funkade perfekt hela tiden. Behövde aldrig byta någonting på den. Enligt grannbarnen var vår den bästa. Kanske berodde det lite på att vi valde att satsa på en stor matta.