• Anonym (x)

Varför är svenskar så tråkiga?

Varför är svenskar så tråkiga? Har ingen humor samma gamla traditioner som är samma varje år? Går som deprimerade folk alla värkar deppiga och sura klagar hela tiden om samma saker. Samma gamla saker på tv samla jävla bingolotto. Samma musik samma mellanmjölk som dom får pruttar av för dom är laktosintoleranta. Åker på samma semester samma gamla skit ställe som Kreta eller Grekland. Eller ska dom piffa till det åker dom till Ullared jiipiiiy

Tråkiga svennar. Rädda för att sticka ut rädda för att leva rädda för att stötta någon?

Varför är ni så tråkiga?     

• Svar på tråden Varför är svenskar så tråkiga?
  • Anonym (Mimmi)

De flesta skriver sannolikt bättre än du. Ändå något.

Och Kreta tillhör Grekland. 

• Anonym (x)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-03-09 17:36:53 följande:

en som känner sig träffad
  • Anonym (x)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-03-09 17:36:53 följande:

tillbaka till Ullared med dig
  • Anonym (Surtant)

Helt rätt, jag har tittat på mello, höjdpunkten är ju annars skidskytte och antikrundan.
    I sommar åker vi till Samos eller Grekland.
    Visst är jag en rolig typ.

• Tom Araya

Vilka jämför du med?

Jag tycker inte att svenskar saknar humor, men det beror kanske på vilka man umgås med.
    Huruvida greker, perser eller vietnameser har mer eller bättre humor når inte mig då jag inte förstår vad de säger.

Att vi har samma traditioner varje år... ja, det är liksom det som gör traditioner.

Att vi deppar och klagar... ja, det kan jag hålla med om. Jag tror det kan ha med väder, klimat och mörker att göra.

Semester till Grekland eller Kreta.... jag känner ingen som åker dit. Däremot USA, Thailand, Sydösteuropa, Bali eller campar inrikes.

• Anonym (S)

Vi firar jul och kastar inte kvinnor från balkonger. Duger gott!

• Anonym (haha)

Du svarar ju själv  rädda för att sticka ut,
    Allt måste va PK å i överkant så vi kan va finna när stara länder ska ta oss i röva !

• Anonym (x)
    Tom Araya skrev 2025-03-09 18:49:32 följande:

Vilka jämför du med?

Jag tycker inte att svenskar saknar humor, men det beror kanske på vilka man umgås med.
    Huruvida greker, perser eller vietnameser har mer eller bättre humor når inte mig då jag inte förstår vad de säger.

Att vi har samma traditioner varje år... ja, det är liksom det som gör traditioner.

Att vi deppar och klagar... ja, det kan jag hålla med om. Jag tror det kan ha med väder, klimat och mörker att göra.

Semester till Grekland eller Kreta.... jag känner ingen som åker dit. Däremot USA, Thailand, Sydösteuropa, Bali eller campar inrikes.

Nej jämför inte med någon men något är galet med svenskar.
    Se på husmanskosten tråkig gegga kolla på husen tråkigt hus med vita kanter eller grått betong. Dålig humor bästa ni har är robbert gustavasson. Tråkigt musik dansband
    gegga.
    Tråkiga bilar svarta Volvos eller vit om man vill piffa till det.
    Tråkiga politiker som kastar ord bajs på varandra. Tråkig mat. Tråkigt språk. Allt är deprimerade med mellanmjölk och anti depressiva.
  • Anonym (reseledare)

Vad har du själv för nationalitet?
    Du skriver varför är ni så tråkiga så då utgår jag ifrån att du själv inte är svensk.
    Är det roligare i det landet du är medborgare?
    I så fall vad är dom som gör att folk inte är lika tråkiga där?

Är det inte återkommande traditioner där?
    Har folk mer humor där och vad är det för slags humor då?
    Där hör man inte samma musik länge eller tittar på återkommande tv program utan det kommer ny musik hela tiden och man lyssnar inte på äldre musik och tv program ändras hela tiden och inget som kommer igen?

Där åker folk alltid på semester till nya ställen och aldrig tillbaka till samma och alla åker till olika ställen?

Vad är det för land? vilka andra länder är så och inte lika Sverige?
    .

• Tom Araya
    Anonym (x) skrev 2025-03-09 19:27:19 följande:
    Se på husmanskosten tråkig gegga 
    Vilken "gegga"?
    Vad vet du om svensk husmanskost egentligen. Vilka rätter har du provat?
    Tror du att det är det enda svenskar äter?
    tråkigt hus med vita kanter eller grått betong. 
    Då har du inte sett mycket av Sverige.
    Tråkigt musik dansband
    Dansband är skittråkigt, ja.
    Själv lyssnar jag på metal.
    Men Sverige är bra på musik oavsett stil. Säljer stort i hela världen.
    Vad gillar du själv och vart är du ifrån?
    Tråkiga bilar svarta Volvos eller vit om man vill piffa till det.
    Det saknas väl knappt några märken här som finns i andra länder.
    Färger är ju mycket mode, det är mycket svart, vitt och grått nu. Men jag ser även blå, gröna och röda bilar.
    Vad är en "rolig" bil i dina ögon?
    Tråkiga politiker som kastar ord bajs på varandra. 
    Tråkiga politiker som kastar bajs på varandra är nog väldigt vanligt mest överallt i hela världen. Det är sällan man ser en rolig politiker i alla fall. Vet du någon?
     Tråkigt språk. 
    Vilka språk är "roliga" och varför?
    Vilka språk talar du själv?
Svar på tråden Varför är svenskar så tråkiga?