• Anonym (Madein)

Ingen ägglossning efter avbruten graviditet och skrapning

Jag fick avbryta en tvillinggraviditet i v 19 pga TTS och har efter det haft komplikationer med moderkaksrester som lett till skrapning och proverabehandling 30 dagar. 

jag avslutade proverakuren för 5 veckor sedan och hade ingen blödning efter det, läkaren kunde däremot se på VUL att jag hade en övermogen äggblåsa på 29 mm, han kallade det cysta.

detta var för 1,5-2 veckor sedan. i samma veva som läkaren gjorde VUL tog jag ägglossningstester (clearblue lila) och den visade blinkande smiley i totalt 9 dagar utan att få en fast smiley, dvs ägglossning. 

har tempat och där ligger jag jämnt på strax över 36.
    jag har inte fått någon mensblödning men digitalt ägglossningstest visade för 4 dagar sedan att jag snart ska ha ägglossning (igen?!?), blinkande smiley i totalt 3 dagar, nu åter negativt. Jag hade i samma veva ägglossningsflytningar och lite lägre temp.
    tempen höjde Idag och igår, från 35,98 till 36,28.
     förstår att kroppen behöver återhämtning, men det har gått mer än 4 månader sedan vi avbröt och jag får varken mens eller ägglossning. Läkaren känns inte som att han har så stor koll eller förståelse för vår sorg Och önskan om barn..
    jag vet inte hur länge jag klarar av dethär.. någon som har något positivt att skriva?
    kanske en solskenshistoria, en liknande händelse eller bara vill bolla min situation?
    kan lägga till att vi försökte i 1 år och fyra månader innan vi blev spontant gravida, därför känner vi oss så hjälplösa nu. 

Svar på tråden Ingen ägglossning efter avbruten graviditet och skrapning