• Anonym (Hon)

Skyldig att berätta att man gjort kosmetisk kirurgi?

Ett av barnen föddes med något pappan kommenterade och flera gånger gjorde sig rolig över (tack och lov slutade han innan barnet var gammal nog att förstå), men så såg han bilder på mig som liten och insåg att det var efter mig och blev då arg över att jag inte berättat det innan, att man har rätt att veta om den ena "alternerat sitt utseende" osv.

Jag håller inte alls med, men det var öht inget jag reflekterat över... vad säger ni?

• Svar på tråden Skyldig att berätta att man gjort kosmetisk kirurgi?
  • Anonym (Sydde)

Du har rätt och han har fel. Knepig pappa du har valt till ditt barn 

• Anonym (Hon)
    Anonym (Sydde) skrev 2025-03-08 16:19:07 följande:

Du har rätt och han har fel. Knepig pappa du har valt till ditt barn 

För du tror att de alltid visar såna sidor innan?
  • Lynx123

Men herregud, varför är du med en person som gör sig lustig över sitt barns utseende?

• Anonym (Sydde)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-08 16:24:39 följande:
    För du tror att de alltid visar såna sidor innan?
    Nej, men visst valde du honom? Du har haft lite otur men förhoppningsvis kan han skärpa sig 
  • Anonym (Hon)
    Lynx123 skrev 2025-03-08 16:29:28 följande:

Men herregud, varför är du med en person som gör sig lustig över sitt barns utseende?

Det är jag inte längre. Där och då var jag kuvad i ett misshandelsförhållande, men det är helt off topic. Det enda jag undrar är om man har skyldighet att berätta om man har genomgått kosmetisk kirurgi.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Sydde) skrev 2025-03-08 16:30:49 följande:
    Nej, men visst valde du honom? Du har haft lite otur men förhoppningsvis kan han skärpa sig 
    Betydligt mer komplicerat än så, men inget jag vill diskutera här.
  • Krocko
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-08 16:34:56 följande:
    Det är jag inte längre. Där och då var jag kuvad i ett misshandelsförhållande, men det är helt off topic. Det enda jag undrar är om man har skyldighet att berätta om man har genomgått kosmetisk kirurgi.
    Det har man absolut ingen skyldighet att redovisa för en partner! Var det öronen?{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (apelsinsås)
    Varför skulle man vara skyldig att göra det?

Har han noga berättat om alla sina hälsorisker som han har från släkten innan ni skaffade barn t.ex.?
  • Lynx123
    Självklart inte. Det enda som man ska berätta om är sådant som kan skada andra. Han hade ingen rätt att kräv det.
  • Anonym (Sydde)

Lyssna på din egen inre röst, du vet ju egentligen svaret själv

Svar på tråden Skyldig att berätta att man gjort kosmetisk kirurgi?