• hexagoner

Äggrapar och diarré

Hejsan.
    jag är just nu på utredning för celiaki. Har den typiska genen för sjukdomen (95) procent, samt utslag och problem med magen. 

Ni som har sjukdomen har ni själva symtom av äggrapar och diarré? Alltså det är som sura uppstötningar, och de smakar ägg sedan kanske 5-6 h senare får ja diarré och det kan vara i flera timmar. Efteråt när ja tömt allt så har även raparna försvunnit.  Har även som sagt fått utslag och då ja googlade så dök det upp identiska utlslag som en hade på ett celiaki forum.  

Fått avföringsprover ja ska göra samt fått en remiss för att göra en gastroskopi. 

Då jag uteslutit gluten så har magen blivit bättre, men jag vet inte hur lätt det är att få i sig gluten? För två gånger har ja fått dessa attacker igen då jag slutade med gluten. 

En gång hade ja köpt nötter i lösvikt vilket man inte ska göra tydligen för kontaminering. 

En andra gång tacos dock egna kryddor laktosfri ost men spiskummin kunde tydligen innehålla vete och gluten, ialf va Google sa. Men jag vet inte sen dess har vi städat ut allt med gluten från hemmet ialf. 

Tagit blodprov osv med.

Någon som känner igen sig i detta helvete? 

Tilläggas bör är jag har även har typ 1 diabetes med. Enligt min läkare så har jag nog redan börjat utveckla en intolerans mot gluten. 
Svar på tråden Äggrapar och diarré