• Anonym (Anonym)

B-leukocyter

B?Leukocyter
    Referensintervall: 3,5-8,8 x10(9)/L

2025B?Leukocyter: 10,3*

2024B?Leukocyter: 9,3*

2022-B?Leukocyter: 11,2*

Jag har haft höga värden av b-leukocyter sedan 2022. Men min läkare har aldrig påpekat det. 
    Är det anmärkningsvärt att jag har det? 
    Har inte en läkartid förs om ca 1 månad, ska självklart prata med min läkare då.

Har i flera år känt mig hängig, svag, dåsig, yrslig och skakis. 
    Men har inte kommit fram till varför; trots flertalet läkarbesök hos olika läkare dessutom. 

kan b-leukocyter ha något med det att göra? 

• Svar på tråden B-leukocyter
  • stoltmamma

Det är lätt förhöjda värden. Visar på att det finns pågående infektion/inflammation i kroppen.
    Jag antar att du fått lämna andra prover också sen har läkaren säkert tagit hänsyn till andra värden, bakomliggande sjukdomar osv

• Anonym (Anonym)
    stoltmamma skrev 2025-03-08 19:49:55 följande:

Det är lätt förhöjda värden. Visar på att det finns pågående infektion/inflammation i kroppen.
    Jag antar att du fått lämna andra prover också sen har läkaren säkert tagit hänsyn till andra värden, bakomliggande sjukdomar osv

Tack för svar! 

Inga andra prover ser dåliga ut.
    men jag kollar mina värden ca 1 gång om året, för jag inte mår så bra i kroppen. 

och tänkte bara om det var anmärkningsvärt att de är lite förhöjda? enda sen 2022 dessutom?  

• stoltmamma
    På vilket sätt mår du inte bra i kroppen ?
    Vissa läkemedel, rökning etc spelar också in på hur dina värden ligger. Är du orolig så fråga din läkare som har helhetsbilden   
Svar på tråden B-leukocyter