• Anonym (Hannah)

Bli ihop efter att ha haft sex med annan (under tiden isär)

Kan man bli ihop efter att ha skiljt sig om en part eller båda haft sex med någon annan under denna tidsperiod.

min sambo sedan 6 år gjorde slut i höstas och jag har sörjt honom och vår relation sedan dess. I februari låg jag men en annan kille men kändes inte så bra och jag tänkte mest på mitt ex. 

verkar finnas en liten chans att mitt ex kommer tillbaks men jag har dåligt samvete över att jag låg med en annan. Även fast det var slut. Men kan man ens fortsätta liksom med sitt ex efter en sån grej? 

om ni fått reda på något sånt om en partner som vill bli ihop igen kan ni ändå vilja vara i en relation igen? 

• Svar på tråden Bli ihop efter att ha haft sex med annan (under tiden isär)
  • Tecum

Ni har ju separerat av någon anledning och då är relationen över. Då är det naturligt att man går vidare och träffar andra. Om ni vill göra ett nytt försök är det just nytt och då duger det inte att hänga läpp för att exet träffat andra.
    Så visst är det möjligt att bli ihop igen, problemet är de orsaker som ledde fram till skilsmässan, inte vad som hänt sen.

• Anonym (Beror på)

Beror lite på hans värderingar kring sex förmodligen. Om han anser att det är en väldigt intim akt som betyder mycket kanske det blir svårt att han vill bli tillsammans med dig igen, eftersom han kan tolka det som att du kommit någon annan mycket nära känslomässigt eller liknande under tiden ni inte var tillsammans. Men för vissa är sex bara något man njuter av och har inte alltid kopplingen till att det ska vara mycket betydelse bakom, då är det väl inget problem för honom eftersom ni ändå inte var tillsammans då. 

Det är min gissning!

• Anonym (Filifjonkan)

Han har gjort slut, då får han också ta att du har sex med någon annan.

Hur många år tänkte han annars att du skulle gå och sörja honom- tills du torkar ihop eller?

Detta gäller ovsett kön. Ska man någonsin försöka igen måste man kunna lämna paushändelserna bakom sig.

• Anonym (Rövknullad)

Vi har separerat och hon sa att om jag ligger med andra vill hon inte ha mig, men det var hon som gjorde slut med mig. Alltså vill hon inte ha mig men ändå ha kontroll. 

Fattar ingenting? 

• Anonym (J)

Nej. Han dumpade ju dig dessutom, mer okej då på något vis. Du saknade honom. 

Ni var inte tillsammans när du låg me en annan. Han har säkert också gjort det med nån annan. 

• Anonym (J)
    Anonym (Beror på) skrev 2025-03-07 19:43:22 följande:

Beror lite på hans värderingar kring sex förmodligen. Om han anser att det är en väldigt intim akt som betyder mycket kanske det blir svårt att han vill bli tillsammans med dig igen, eftersom han kan tolka det som att du kommit någon annan mycket nära känslomässigt eller liknande under tiden ni inte var tillsammans. Men för vissa är sex bara något man njuter av och har inte alltid kopplingen till att det ska vara mycket betydelse bakom, då är det väl inget problem för honom eftersom ni ändå inte var tillsammans då. 

Det är min gissning!

Fast han dumpade henne, han får väl skylla sig själv 
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (J) skrev 2025-03-07 21:14:30 följande:
    Fast han dumpade henne, han får väl skylla sig själv 
    Självklart, håller helt med. Jag bara spekulerade som svar på hennes fråga
  • Anonym (H)

Jag fattar inte problemet, ni hade gjort slut. Du var singel. 

• Anonym (P)

Min man och jag separerade efter knappt två år tillsammans. Efter ett halvår blev vi tillsammans igen. Vi kom då överens om att vi inte hade något att göra med vad den andra gjort under tiden vi var ifrån varandra. Visst undrade jag ibland (och säkert han också), men det var verkligen ingen information som jag hade något att göra med. Det var faktiskt skönt att ha den överenskommelsen. 

Svar på tråden Bli ihop efter att ha haft sex med annan (under tiden isär)