Servera gäster
Hej,
Jag har ett litet dilemma som jag bara viftar bort i några år, men som går mig mer och mer på nerverna.
Jag och min syster och våra respektive har en väldigt bra relation, våra barn kommer bra överens etc. Och vi umgås mycket med varandra.
När vi bjuder över dom så bjuder vi alltid på fika, snacks och mer än så, alkohol. Mat har vi också bjudit på flera gånger. På sommaren grill flera ggr.
Men när vi är hos dem så lägger dom knappt fram någonting, knappt ens nå snacks. Endast dricka.
Förra sommaren bjöd de på grill 1 gång. Och jag tror att de bjudit på mat 2 ggr under en period om 1 år.
Nu när vädret börjar tillåta så tänkte jag att jag ska grilla någon dag snart, och tänkte att det skulle vara trevligt att bjuda dom på grill. Men då viftade jag istället bort det och blev lite irriterad då dom typ aldrig gör sånt för mig och min familj.
En gång grillade dom förra året och då fick dom det att kännas som värsta grejen.
När dom är hos oss lägger vi t ex alltid fram frukt till barnen och frågar om dom vill ha mackor då det ofta blir rätt sent för barnen.
Det händer aldrig hemma hos dom. Jag måste begära något ätbart när mina barn säger att dom är hungriga.
Dom har inga dåliga inkomster så det handlar inte om ekonomi.
Jag har aldrig tänkt på dom som snåla, men börjar nu fan undra.
Jag tycker att det är trevligt att ta ett glas Whisky ihop med svågern när dom kommer, men det erbjudandet får man aldrig om vi är hemma hos dom.
Frugan har påpekat dessa fasoner och jag har flera gånger viftat bort det. Nu börjar jag dock störa mig på det.
För några månader sedan tog jag upp detta med svågern privat, som då sa att det är lathet och att de inte tänker på det så mycket, men att de definitivt ska göra det.
Blir dock inte mycket bättre....
Vafan gör man..
Ville mest skriva av mig men ni får gärna skriva lite åsikter.