• Anonym (Babygirl)

Är jag sexmissbrukare?

Jag (K35) har blivit stämplad som sexmissbrukare av min sambo (M41). Vi har varit ett par i 8 år och det är inte första gången han slänger sig med sådana uttryck om mig. Börjar fundera över om det är sant...

Jag tycker om sex. Jag tycker om att vara experimentell och kinky ibland. Men jag tycker också om så kallat vaniljsex. Jag har gärna sex flera gånger om dagen, men vill helst ha sex minst varje dag. Går det 2-3 dagar utan sex så blir jag rastlös och villhöver få orgasm så om sambon inte är sugen så onanerar jag. Skulle det gå längre tid än så blir jag tydligen inte så trevlig. 

Mitt liv kretsar inte kring sex. Jag har en bra utbildning och sköter mitt jobb. Har aldrig någonsin varit otrogen. Läser erotiska böcker, men tittar nästan aldrig på porr. 

Däremot är jag alltid lite småkåt och kan komma på mig själv att dagdrömma om sex, flera gånger per dag. Det krävs inte mycket för att jag ska vara redo för att bli påsatt, en blick eller oskyldig smekning räcker. Behöver inte förspel även om det är nice, men kan bli påsatt direkt för min kropp är liksom ... redo...om det makes sense?

Sambon blir lite trött på mig ibland, som igår kväll. Vi hade haft sex i duschen på morgonen. När vi gick och la oss så började jag pilla lite och han suckade, var egentligen inte sugen. Jag bad försiktigt om han kunde få mig att komma så sover jag bättre. Då sa han att jag är en sexmissbrukare. Jag blev lite ledsen och vände mig om, sen satte han å mig ändå och jag somnade som en stocl. Men hans ord har liksom fastnat. 

Jag har aldrig sett mig som en sexmissbrukare. Men jag tycker om att ha sex...jag älskar att få honom att njuta och se honom njuta av mig. Ja, jag sover bättre om jag får orgasm innan, speciellt om jag är lite uppvarvad vid sängdags. 

Behöver jag söka hjälp?

• Svar på tråden Är jag sexmissbrukare?
  • Anonym (Babygirl)

Ingen? Hjärta

• Anonym (Hmm njää)

Halloj - finns ju som vanligt olika grader i "helvetet", i min värld så är missbruket när det "bara" kretsar kring området i det här fallet sex, när det mesta av tiden läggs där och svårigheter på vardagen uppstår, jobb, vardag, andra intressen fasas ut.....
    Sen är kanske 2 gånger om dagen ovanligt mycket för att vara ett längre förhållande.....😱😇
    Insomning - jag somnar själv oftast ganska lätt, men efter sex så är det definitivt som en "klubbad säl"😅.
    Det skulle väl i min värld kanske försöka hittas lite andra rutiner för att kunna somna/slappna av, det känns som att man genar lite genom att välja sex eftersom det fungerar.....🤔

• Anonym (d)

Han var inte sugen och du tjatade om att du skulle få komma, kom själv...

I övrigt rätt normalt.

• Anonym (Vega)

att du skulle vara sexmissbrukare eller inte vet jag inte om någon av oss som läser detta kan avgöra.

För mig låter det du beskriver snarare som vilken som helst av mina manliga vänner.  Uppriktigt talat låter det fantastisk med en kvinna som skulle ha lika stor lust som sig själv.

Jag hoppas att din man var lite mer skämtsam med den här korkade kommentaren, annars tror jag inte att han begriper vilken fantastisk partner han har i dig.

• Anonym (Ssk)

Du verkar ha en normal sexdrift efter vad du beskriver. Sexmissbrukare brukar i regel inte kunna hålla sig till bara en person under så många år, de brukar sällan kunna hålla sig från att vara otrogna. Ofta finns det en sexuell upptagenhet som påverkar vardagslivet och det är vanligt med porrmissbruk samtidigt.

Det är inte ovanligt att män som har lägre sexdrift än sin kvinna får mindervärdeskomplex och vill hitta fel på kvinnan.

• Lynx123

Så länge det inte är tvångsmässigt för dig eller din partner ser jag inget missbruk. Däremot är tjat om sex bland det värsta som finns för ett förhållande.

• Anonym (Babygirl)
    Anonym (d) skrev 2025-03-06 14:17:47 följande:

Han var inte sugen och du tjatade om att du skulle få komma, kom själv...

I övrigt rätt normalt.

Jag tjatade inte. Jag började smeka honom, han var halvhård. Han suckade och la kommentaren. Jag blev förvånad och vände mig om för att försöka sova. Han skedade mig och vi hade sex. 

Var i detta tjatade jag?
  • Anonym (Babygirl)

Nej det är inte tvångsmässigt beteende utan mest att jag lätt blir sugen och tycker om att ha sex med min partner. 

Utöver att det är ett sätt att se varandra i en annars så stressig vardag, är det för mig ett sätt att reconnecta och vara i nuet. Det är förbannat skönt och jag blir alltid väldigt lugn efteråt. Det är bra träning också Drömmer

Vet inte om det är som någon skrev att det faktiskt är min kille som inte längre har samma lust eller ork. Han var mer sexuell förr och första åren knullade vi som kaniner mest hela tiden. Han har faktiskt börjat bli lite gubbig, fniss. 

Han varvar de tråkiga kommentarerna om att jag vill ha för mycket sex med att han är så lyckligt lottad som får ha sex precis när han vill. Han pratar ibland om hur hans polare gnäller över deras sexlösa äktenskap och känner inte alls igen sig i det. 

• Anonym (stor sexdrift)

Du är inte sexmissbrukare.

Hög drift och kanske lite nymfomani men inte sexmissbrukare.

Njut av din kropp,  prata med varandra om varandras behov.

• Anonym (d)
    Anonym (Babygirl) skrev 2025-03-06 14:59:01 följande:
    Jag tjatade inte. Jag började smeka honom, han var halvhård. Han suckade och la kommentaren. Jag blev förvånad och vände mig om för att försöka sova. Han skedade mig och vi hade sex. 

Var i detta tjatade jag?

"När vi gick och la oss så började jag pilla lite och han suckade, var egentligen inte sugen. Jag bad försiktigt om han kunde få mig att komma så sover jag bättre"

Du förstod att han inte var sugen och med att du bad honom la du press.

Svar på tråden Är jag sexmissbrukare?