Maxa återbäringen via betala mer skatt under året?
Vi hade en diskussion på jobbet om att maxa skatteåterbäringen, inte genom att göra avdrag utan genom att skatta mer under året. Är det möjligt? Jag hittar inget om detta på nätet. Nån som testat?
Vi hade en diskussion på jobbet om att maxa skatteåterbäringen, inte genom att göra avdrag utan genom att skatta mer under året. Är det möjligt? Jag hittar inget om detta på nätet. Nån som testat?
Ja, men enklare att bara månadspara
Varför vill du låna ut pengar till staten på det viset bara för att få en klumpsumma i april varje år?
Du kan be lönekontoret att dra extra varje månad om du så önskar.
Du kan be sin arbetsgivare dra mer skatt var månad. Prata med lönekontoret eller din chef om hur du ska göra.
Förstår inte heller varför man skulle göra det. Är det för att kunna säga/tänka att -Jag fick mest pengar?
Du kan själv sätta in pengar på dit skattekonto när du vill
Jag har bett lönekontoret att dra typ 300 kr extra i skatt varje månad. Inga pengar jag saknar där o då, men tycker att det är så vansinnigt tråkigt med restskatt. Jag sparar ändå på sparkonto, men att veta att jag inte behöver oroa mig för restskatt är så skönt. Och att få tillbaka lite pengar är ju rätt gött också.
Varför i hela världen vill du maxa återbäringen? Kan du berätta vad poängen är? Det måste vara ett av de sämre sätten att spara på. Att undvika restskatt är en helt annan sak. Kan du förklara vad du menar?
Det är ju ren förlust att göra så med tanke på inflationen. Bättre att sätta in pengar på nåt med bra ränta..